۰
رئیس اداره هواشناسی خاش خبر داد؛

تداوم بارش برف و باران در شهرستان خاش/ بيشترين ميزان بارش برف و باران در روستاي تمندان شهرستان خاش

رئیس اداره هواشناسی شهرستان خاش گفت: بارش برف و باران در اين شهرستان از شب گذشته آغاز شده و طبق بررسی‌ نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اين سامانه همچنان فعال است و هر لحظه بر ميزان بارش برف و باران در اين شهرستان افزوده مي شود.
تداوم بارش برف و باران در شهرستان خاش/ بيشترين ميزان بارش برف و باران در روستاي تمندان شهرستان خاش
ابراهيم ايرندگاني در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: بارش باران از شب گذشته روز در شهرستان خاش آغاز و همچنان ادامه دارد.
 
وی تصريح كرد: از آغاز بارندگي، در شهر خاش 40، رحمان آباد کارواندر 28، رحمان آباد ایرندگان 46، دجنگ 28، گرنچین 21، نوک آباد 35، چگرد 20، كارواندر 40.5، چگرد 40، سنگان 24، دادکان 37، سنيب 65، بيلری 33، چاه کمال 19، ترشاب 46، مارندگان 42، رحمت آباد 16.5، نيلگان 35، كهنوك دهپابيد 37، گوهركوه 24، تمندان 47، سبز گز 36.5، گرز 32 و کوشه 36.5 ميلي متر بارش باران گزارش شده است.
 
ايرندگاني با بيان اينكه در منطقه تمندان بيش از 10 سانتي متر بارش برف گزارش شده است، تصريح كرد: در مناطق روستاي كوشه 7، سنيب 5 و كهنوك دهپابيد نيز 2 سانتي متر بارش باران گزارش شده و همچنين در شهر خاش نيز بارش برف را به صورت پراكنده داشتيم.
 
وي خاطرنشان كرد: رگبارهاي پراكنده و تشكيل مه براي شهرستان خاش و وزش باد شديد  در روزهای آینده و نيز كاهش محسوس دما در اين شهرستان دور از انتظار نيست.
 
رييس اداره هواشناسي شهرستان خاش با بيان اينكه بارش باران موجب طراوت و دل انگيزي هواي اين شهرستان شده است، گفت: بررسی‌ نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد. هم اکنون آسمان شهرستان خاش ابري همراه با بارش باران  است.
 
ايرندگاني با بيان اينكه بسياري از رودخانه هاي شهرستان خاش كه دچار خشكسالي شده بود، پرآب شد، گفت: بارش باران و برف در اين شهرستان سبب جاري شدن سيلاب و قطع ارتباط بسياري از روستاها شده و در برخي از نقاط اين شهرستان احتمال آبگرفتگي معابر و جاري شدن روان آب ها است.
 
وي اظهار كرد: این سیستم به احتمال زیاد تا اواخر وقت فردا در منطقه فعال خواهد بود و جهت باد از طرف جنوب غربي است.
 
ايرندگاني تاكيد كرد: به شهروندان توصيه مي شود كه به دليل تداوم یخبندان شبانه، كنتورهاي آب منازل خود را بپوشانند تا از يخ زدگي و بروز خسارت جلوگيري وشد.
 
رئیس اداره هواشناسی شهرستان خاش در  پایان کمینه حداکثر دمای شهرستان خاش 15 و حداقل دما را 10 درجه اعلام کرد.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما، بارش شدید باران در خاش و روستاهای اطراف موجب آبگرفتگی معابر و خیابان و همچنین در برخی از نقاط موجب بسته شدن راه های عبوری روستای شده است و سبب قطع چندباره و مكرر برق و اختلال در شبکه اینترنت شده است.
انتهای پیام/
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب: 436241
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *