۰
معاون شهردار خاش خبر داد؛

سیل 50 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات شهری خاش وارد کرد/ تخلیه اضطراری 17 خانه در روستاي ناصرآباد خاش به دلیل وقوع سیل

معاون شهردار خاش گفت: بارش باران، وقوع سیل و وزش باد سهمگین در اين شهرستان، افزون بر 50 میلیارد ریال به تاسیسات شهری خسارت وارد کرده است كه در راستاي تسهیل در تردد شهروندان عملیات پاک سازی و ترميم برخي از تاسيسات به ‌صورت ضربتی در حال انجام است.
سیل 50  میلیارد ریال خسارت به تاسیسات شهری خاش وارد کرد/ تخلیه اضطراری 17 خانه در روستاي ناصرآباد خاش به دلیل وقوع سیل
عبدالوحيد هاشمزهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: بارش سيل آسا چندروز اخير خسارات بسياري به تاسيسات و زيرساخت هاي شهري خاش وارد كرده است.
 
وي تصريح كرد: خسارات وارده به زيرساخت هاي شهري شامل زيرسازي، جدول گذاري، كانيو، معابر، خيابان ها، كانال هاي خروجي آب، ماشين آلات سنگين و لودر بوده است.
 
هاشمزهي بيان كرد: در راستاي خدمات رساني به شهروندان بيش از 200 نفر از كاركنان شهرداري خاش با هدف مقابله با آسيب هاي ناشي از سيلاب هاي اخير وارد عمل شدند و از بسياري خسارات احتمالي جلوگيري كردند.
 
وي اذعان كرد: طبق بررسي هاي كارشناسان، تاكنون 20 ميليارد ريال خسارات بر زيرساخت هاي شهري خاش وارد شده است.
 
معاون شهردار خاش گفت: همچنين در بارندگي و سيلاب چندوقت اخير  نيز افزون بر 30 ميليارد ريال از زيرساخت هاي اين شهرداري خسارت ديد كه مستندات و گزارش كامل آن به ستاد بحران استان ارسال شده است.
 
وي خاطرنشان كرد: در سيلاب چندوقت اخير بيش از 600 تماس شهروندان با مركز امداد شهرداري گرفته شد كه خوشبختانه پس از آن بارندگي بسياري از مشكلات رفع شد كه در بارندگي روزهاي اخير اين تماس ها به 80 تماس كاهش يافت.
 
هاشمزهي تاكيد كرد: شهرداري خاش با تمام نيروها و توان در حال پاكسازي فضاي شهر، آماده سازي، لايروبي و بيرون آوردن آب از منازل و معابر جهت استفاده از خدمات شهري است و تا رفع كامل اين مشكلات از هيچ كوشش و تلاشي دريغ نمي كند.
 
وي با بيان اينكه بدون شك رفع مشكلات و آبگرفتگي ها نيازمند مشاركت و مساعدت شهروندان است، افزود: اميداست كه دولت نيز در جهت تامين مالي خسارات وارده به زيرساخت هاي شهري خاش همكاري كند.
 
هاشمزهي بيان كرد: كانال ها و زيرگذرها كه به تازگي لايروبي شدند و همچنين ايجاد كانال محمدآباد به طرف رودخانه ي قاسم آباد جهت جلوگيري از حركت رواناب ها به سمت روستاي ناصري، توانست مشكلات سيلاب پيش آمده را برطرف كند و اگر اين كانال نبود، سيلاب مشكلات بسياري را براي شهر ايجاد مي كرد.
 
وي با بيان اينكه پس از بارندگي عمليات بازكردن آبروها و لايروبي شدت گرفته است، ادامه داد: بسياري از خيابان ها، معابر و حتي پل هاي فلزي سطح شهر  به جهت آسيب هاي وارده ناشي از سيلاب نياز به ترميم و بازسازي آسفالت دارد و سعي مي شود طي ماه هاي آتي اين معابر بهسازي و ترميم شود.
 
معاون شهردار خاش گفت: متاسفانه بر اثر سيلاب 2 ماشين سنگين لودر شهرداري در گل و لاي فرو رفت كه توسط بيل مكانيكي اداره آب هر دو لودر بيرون كشيده شدند.
 
وي بيان كرد: سيل به نقاط بسياري از حاشيه شهر و روستاهاي همجوار خاش خسارت وارد كرده كه خوشبختانه طبق بازديد شهردار، معاون عمراني فرماندار و بخشدار مركزي و بسيج امكانات شهري توانستيم اوضاع را مديريت كنيم و نگذاريم رواناب ها به سمت ناصرآباد حركت كند و همچنين در معابر و خيابان هاي روستاي نصرت آباد مخلوط ريزي شده است.
 
هاشمزهي اذعان كرد: طبق تصميم ستاد بحران خاش، 17 واحدمسكوني روستاي ناصرآباد تخليه شد و به ساكنان اسكان موقت دادند.
 
وي اظهار كرد: بارش باران به تزئينات، آذين بندي، نورپردازي ها و پرچم هاي دهه مبارك فجر خسارت وارد كرده است.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 436320
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *