۰
در اقدامي تحسين برانگيز با توجه به فصل سرما و كمبود خون؛

اهداء ۵۰ واحد خون توسط داوطلبان هلال احمر شهرستان خاش/ تصاوير

رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش گفت: با توجه به كمبود خون در فصل سرما و زمستان، تعداد 50 داوطلب هلال احمر شهرستان خاش، 25 ليتر خون معادل 50 واحد خون(500 سي سي) اهداء كردند.
اهداء  ۵۰ واحد خون توسط داوطلبان هلال احمر شهرستان خاش/ تصاوير
محمدامين حسين زهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه تامين خون مورد نياز بيماران از مهمترين نيازهاي هرجامعه بشري است، اظهار كرد: متاسفانه در فصل زمستان اهداء خون در كشور كم مي شود و ذخاير خوني نيز كاهش پيدا مي كند.
 
وي تصريح كرد: با توجه به كمبود خون در فصل سرما و زمستان، تعداد 50 داوطلب هلال احمر شهرستان خاش، 25 ليتر خون معادل 50 واحد خون(500 سي سي) اهداء كردند.
 
حسين زهي با بيان اينكه هدف از اين برنامه  كمك و ياري رساندن به نيازمندان به خون است، گفت: داوطلبان هلال احمر شهرستان خاش همواه در تمامي بحران ها و عرصه ها به كمك و ياري مردم آمده اند و جلوه اي از گذشت و فداكاري واقعي را به معرض نمايش گذاشته و در تمامي صحنه ها حضوري فعال و چشمگير داشته اند.
 
وي با تاكيد بر نهادينه شدن فرهنگ اهداي خون در استان، گفت: سازمان انتقال خون نيز مانند اداره هلال احمر يك سازمان امدادي و مردمي است و به صورت مستقيم با سلامت مردم در ارتباط است و لذا اهميت اين فعاليت ها به مراتب نيز بالا است.
 
رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش خاطرنشان كرد: اهداء هر واحد خون معمولاً جان سه فرد نيازمند به فرآورده هاي خوني را از مرگ نجات مي دهد و اين اقدام خداپسندانه علاوه بر اينكه يك عمل انساني جهت اهداي زندگي به ديگران است، در سلامت خود افراد نيز نقش بسزاء و تاثيرگذاري دارد.
 
وي اظهار كرد: در موارد بسياري از جمله حوادث، سوانح، تصادفات رانندگي، سوختگي ها، بيماران سرطاني، زنان باردار و اعمال جراحي نياز به خون است و بايد تمامي افراد براي اين اقدام بسيج شوند تا در فصول مختلف سال با كمبود خون مواجه نشويم.
 

.

.

 
.

.

.

انتهاي پيام/
پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 435720
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *