۰
گزارش تفتان ما از هفته وحدت، هفته تحکیم مناسبات میان مذاهب؛

علمای شیعه و سنی سيستان و بلوچستان پیشقراولان وحدت/ جمهوری اسلامی ایران مصداق واقعی جامعه ای وحدت طلب است

در استان سيستان و بلوچستان علمای شیعه و سنی اين استان پیشقراولان وحدت هستند و نقش مهمي را در اين خصوص دارند و تاكنون نيز اين نقش را به نحو شايسته و مطلوبي انجام داده اند اما دشمنان اسلام که چشم دیدن این یکپارچگی میان آحاد ملت مسلمان را ندارند همواره بذر کینه و نفرت را مي پاشند و به دنبال اختلافات مذهبي هستند.
علمای شیعه و سنی سيستان و بلوچستان پیشقراولان وحدت/  جمهوری اسلامی ایران مصداق واقعی جامعه ای وحدت طلب است
به گزارش تفتان ما، هرساله در ماه ربیع الاول به مناسبت میلاد پیامبر مکرم اسلام در فاصله 12 تا 17 ربیع الاول در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی هفته وحدت برگزار می شود. به اعتقاد اکثریت اهل تسنن 12 ربیع الاول و به نظر اکثریت اهل تشیع 17 ربیع الاول روز میلاد پیامبر اکرم ( ص) است. این اختلاف سبب شد که امام خمینی (ره) با نامگذاری این ایام به نام هفته وحدت هم به نظر دو مذهب بزرگ اسلام احترام گذاشته و هم بر لزوم وحدت بیش از پیش جهان اسلام صحه گذارد.
 
هفته وحدت،  هفته تحکیم و سازندگی مناسبات میان دو مذهب است. وحدتی مثال زدنی که میان شیعه و سنی در راستای منویات مقام معظم رهبری،  اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از سو استفاده بیگانگان و دشمنان اسلام در قالب هفته ای نامگذاری شده است.
 
هفته وحدت صرفا یک شعار نیست بلکه یک جواب منفی به تمام ابرقدرت های جهان و استکبار گران است،  که خواهان جدایی و اختلاف میان شیعه و سنی هستند. هفته ای که شعار وحدت به معنای واقعی کلمه به کرسی عمل نشانده و گفتارهای وحدت گرا جامع عمل پوشانده می شود. این هفته که نمادی از تحکیم میثاق ها میان مذاهب اسلامی است در سخنان رهبر انقلاب که سرشار از روحیه وحدت طلبی است نمود پیدا می کند.
 

 
هفته وحدت بازسازی رابطه ای قدیمی است که با گذشت زمان رنگ باخته بود ولی خوشبختانه در عصر حاضر به برکت نظام وحدت طلب جمهوری اسلامی ایران و در راس آن هوشیاری رهبر معظم دوباره شکل گرفت و به شیوه ایی نوین با توجه به گستردگی و ویژگی های عصر جدید مطرح شد. بافت جمعیتی ایران از اقوام و مذاهب گوناگون و جامعه ایی متکثر و متنوع از لحاظ قومیتی و مذهبی تشکیل شده است.
 
ایجاد وحدت در چنین جامعه ایی ملزم به احترام متقابل به باور ها و و عقاید یکدیگر است. همچنین این پراگماتیسم نیازمند جامعه ایی آزاد اندیش و تعصب زدا بر مبنای زدودن گروه گرایی ها، ملیت پرستی ها،  فرقه بازی ها و تفرقه جویی ها بنا نهاده شده که این پدیده در هفته وحدت به نمایش گذاشته می شود.
 
در استان سيستان و بلوچستان علمای شیعه و سنی اين استان پیشقراولان وحدت هستند و نقش مهمي را در اين خصوص دارند و تاكنون نيز اين نقش را به نحو شايسته و مطلوبي انجام داده اند اما دشمنان اسلام که چشم دیدن این یکپارچگی میان آحاد ملت مسلمان را ندارند با پاشیدن بذر کینه و نفرت،  تمسک به اختلافات بین مذاهب و ایجاد کدورت های گاه و بی گاه ، بدنبال فاصله میان قلوب مسلمین و تفرقه افکنی هستند.
 

 
وقت آن رسیده که تمامی ملت ها و کشورهای اسلامی با الگوبرداری از وحدت میان مذاهب در داخل ایران بدنبال راه حلی جهت برجسته نمودن مشترکات عقیده ایی بین شیعه و سنی باشند و با بوجود آوردن زیرساختها و محیا نمودن بستری جهت گفتگوی بین مذاهب و ایجاد فضای سالم بحث و گفتگو،  این ترفندها را خنثی و وحدت را در ابعاد مختلف جوامع خویش نهادینه کنند.
 
——————————-
گزارش از شعيب جمالزهي
——————————-
انتهاي پيام/
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 435629
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *