۰

آموزش علم و فرهنگ مصداق اصلی جود و بخشش است/ معلمان واسطه ی انتقال مفاهیم به بشریت

مراسم تجلیل از معلمین استان البرز با حضور آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه استان البرز،خسرو ساکی مدیرآموزش و پرورش استان البرز، اعضای شورای شهرکرج و معلمین و مدیران مناطق ۴ گانه آموزش و پرورش درتالار نژاد فلاح برگزار شد.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از فردیسان،مراسم تجلیل از معلمین استان البرز با حضور آیت الله حسینی همدانی  نماینده ولی فقیه استان البرز،خسرو ساکی مدیرآموزش و پرورش استان البرز، اعضای شورای شهرکرج و معلمین و مدیران مناطق ۴ گانه آموزش و پرورش درتالار نژاد فلاح برگزار شد.
آیت الله حسینی همدانی نماینده ی ولی فقیه در استان البرز در این مراسم گفت:معلمین قشر ویژه ای در جامعه هستند، قشری که تربیت کننده و تعلیم دهنده که نسل آینده هستند.معلمان در تحول یک کشور نقش اساسی دارند  چرا که  کسانی ک دست پرورده ی معلمین بودند توانستند تحول هایی بزرگی را در کشور و در جهان رقم بزنند که آثار درقرون مختلف ماندگار شد.
وی در ادامه افزود:معلم اصلی خداوند متعال است چرا که آن چه که در جهان تاثیر گذار است خداوند است معلم کلمات را القا می کند و اما آن چه کلمات را درجان طرف مقابل می نشاند و باعث فهم می شود خداوند است  و معلمان واسطه ی انتقال مفاهیم به بشریت هستند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت:جود و بخشش فقط در اطعام  کردن و انداختن سفره های رنگین نیست بلکه آموزش دادن علم و فرهنگ به دیگران مصداق اصلی بخشش است ،معلمانی که نفس خود را بر بسیاری مسائل مقدم دانست کمبودها و سختیهای این راه او را از کار نگران نمی کند
وی در ادامه گفت: هزینه برای آموزش و پرورش  سرمایه گذاری  برای تربیت یک نسل است ومعلمین که تربیت نسل های اینده بر دوش انان نهاده شده باید خود را تربیت کنند تا بتوانند نسلی را تربیت کنند و این میسر نمی شود مگر با اتصال به منبع لایزال الهی.
خسرو ساکی مدیر آموزش و پرورش استان البرز در این مراسم ضمن تبریک بعثت پیامبر و گرامیداشت ۴۰۰۰ شهید فرهنگی و ۳۶۰۰۰ شهید دانش اموز گفت:این مراسم تجدید پیمانی بین مسئولین فرهنگی است و پیام این مراسم این است که اگر بخواهیم اموزش و پرورش متحول شود باید همگان به کمک آموزش و پرورش بیایند واگر بخواهیم از معلمان تجلیل کنیم این تجلیل باید از جانب جامعه صورت گیرد.
وی درا دامه به نقش معلمان از دیدگاه رهبر انقلاب پرداخت و گفت:برای رسیدن به جامعه ای سالم همه ی مردم و مسئولین باید به اموزش و پرورش کمک کنند تا بتوان پایه های یک جامعه سالم بنا نهاده شود.
در پایان این مراسم از معلمین و زحمت کشان هعرصه علم و فرهنگ تقدیر و تشکر شد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 432284
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *