۰

کلانشهر کرج جزو آلوده ترین شهر های کشور بعد از تهران و اصفهان است/ باید فضاهای سبز را گسترش دهیم

حسین محمدی گفت: کلانشهر کرج بعد از تهران و اصفهان جزو آلوده ترین شهر های کشور محسوب میشود که این ناشی از تغییراتی است که در دهه های گدشته در محیط زیست کرج اتفاق افتاده است.
کلانشهر کرج جزو آلوده ترین شهر های کشور بعد از تهران و اصفهان است/ باید فضاهای سبز را گسترش دهیم
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز، در حاشیه پیاده روی دانش آموزان کرج به مناسبت گرامیداشت روز هوای پاک گفت: حفاظت از محیط زیست  وظیفه ی عمومی همه ما است ولی متاسفانه استان البرز یکی از استان های پرجمعیت کشور و کلان شهر هایی است که به واسطه تراکم جمعیت دارای مشکلات زیاد و عدم رعایت شهروندان برای تمیز ماندن هوا است.

حفاظت از محیط زیس

وی افزود: فعالیت های اقتصادی و صنعتی، ترافیک در این کلانشهر فضا را با چالش جدی آلودگی محیط زیست درگیر کرده و کمبود آب و آلودگی هوا هم گریبان شهروندان را گرفته است که باید در مقابل عوامل طبیعی و عوامل انسانی برنامه های جدی انجام شود و فضا برای زندگی فرزندانمان در آینده مهیا باشد.

این مسئول ادامه داد: برای اینکه ما بتوانیم عوامل انسانی مانند موضوع ترافیک و شدت مصرف انرژی که متاسفانه در کشور ما حدود چهار برابر میانگین جهانی است ،به طبع وقتی انرژی بیشتری مصرف می شود ، باید چیزی جایگزین آن شود ، باید در جایی یک منبع فسیلی سوخته شود تا این انرژی ها تولید شود و در حوزه های دیگر متاسفانه صرفه جویی های لازم را انحام نداده ایم .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه، ما به تنهایی حدود 9درصد سوخت جهان را در کشور مصرف میکنیم اظهار داشت: کشور ما 5درصد گاز جهان را مصرف میکنیم  این در حالی است که چین با داشتن 20درصد اقتصاد جهان و یک و نیم میلیارد 4/8مصرف انرژی دارند، برای اینکه بتوانیم بهینه سازی در سطح کشور داشته باشیم و ترویج کنیم باید تلاش کنیم و مردم را آگاه کنیم که مردم بدانند حتی با خاموش کردن یک لامپ میتوانند درکاهش آلودگی هوا نقش خود را ایفا کنند.

محمدی افزود: کلانشهر کرج بعد از تهران و اصفهان جزو آلوده ترین شهر های  کشور محسوب میشود ، هم به لحاظ منابع آلوده ،آب ،خاک  و به ویژه آلودگی هوا و این ناشی از تغییراتی است که در دهه های گدشته در محیط زیست کرج اتفاق افتاده است، در سی سال گذشته ما شاهد تغییرات و تغییر کاربری پنجاه درصد از سطوح سبز کرج بوده ایم، فضاهای سبز را از دست داده ایم و تبدیل کرده ایم به سکونت گاه ها، در حال حاضر شاهد از دست رفتن بسیاری از  باغات  در سطح استان هستیم و این مسئله البرز را تحت تاثیر قرار می دهد.

منابع عمده آلاینده در این پهنه سرزمین مثل البرز و قزوین موضوع ترافیک برون شهری است که متاسفانه حدود 18درصد ترافیک برون شهری در استان اتفاق می افتد و در کنار ما نیروگاه منتظر قائم و نیروگاه شهید رجایی در قزوین مطمعنا با نوع سوختی که این ها مصرف میکنند ،سوخت های فسیلی و مازوت است و هوا را تحت تاثیر خودش قرار می دهد.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم نیروگاه شهید رجایی را با همکاری استان قزوین مثل نیروگاه منتظر قائم با سوخت گاز فعال کنیم .  انتهای پیام/ راه دانا
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۱
کد مطلب: 424798
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *