۰

3 نفر از دانشگاهیانی که اعلامیه آشتی را امضاء کرده بودند دستگیر شدند

سه استاد دانشگاه عضو‌ "انجمن دانشگاهیان برای آشتی" به جرم "تبلیغ به نفع تروریسم" دستگیر شدند.
3 نفر از دانشگاهیانی که اعلامیه آشتی را امضاء کرده بودند دستگیر شدند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از آناج، "اسرا مونگان"، "کیوانچ ارسوی" و "مظفر کایا"، سه استاد دانشگاه عضو "انجمن دانشگاهیان برای آشتی" که مدارکشان برای محاکمه به قاضی فرستاده شده بود، امروز به جرم "تبلیغ به نفع تروریسم" دستگیر شدند.
اعلامیه ای که از جانب اعضای انجمن ذکر شده با موضوع اتفاقات جنوب شرقی مرتبط با جنگ ترکیه و حزب کارگران کردستان به امضا رسیده بود، بسیار مورد بحث قرار گرفت. در این ارتباط 3 استاد دانشگاه دستگیر شده به دادگاه استانبول برده شدند.
در این میان، یه گروه معترض مقابل دادگاه استانبول تجمع کرده و درخواست آزادی این دانشگاهی ها کردند. یکی از سرشناس ترین افراد در این تجمع پروفسور گنجای گورسُی رئیس سابق اتحادیه پزشکان استانبول، بود. در این ارتباط فرد چهارم که رأی برای دستگیری وی صادر شده است، در خارج از کشور می باشد.
باید خاطرنشان کرد؛ این دانشگاهیان در اصل به خاطر مخالفت با سیاست های حکومت اردوغان دستگیر شده اند. در این ارتباط اتحادیه اروپا و سازمان های آزادی مطبوعات و آزادی بیان بارها به ترکیه هشدار داده و از حکومت اردوغان، آزادی بیان را درخواست کرده اند. پیش از این نیز حکومت عدالت و توسعه بارها خبرنگاران و دانشگاهیان را با اعمال زور دستگیر کرده و حق بیان را از آنها سلب کرده بود.
شایان ذکر است؛ حکومت عدالت و توسعه به رهبری اردوغان یکی از خائن ترین حکومت های تاریخ به منطقه و ترکیه می باشد؛ چراکه این حکومت با سیاست های اشتباه منطقه را به جوی خون تبدیل کرده و کشورهای منطقه و خود ترکیه را درگیر جنگ داخلی کرده است. در این ارتباط حکومت اردوغان به معترضان نیز آزادی بیان نمی دهد. حکومت هیتلری اردوغان هر روزنامه ای را که مخالف باشد، با اعمال زور مصادره می کند.
در این خصوص؛ حکومت اردوغان حتی به رؤسای احزاب مخالف نیز اجازه اعتراض نمی دهد. پیش از این کمال کلیچداراوغلو رئیس بزرگترین حزب مخالف ترکیه به دلیل مخالفت با رئیس جمهور و توهین به او دادگاهی شد. کلیچداراوغلو که وضعیت دادگاه فرمایشی ترکیه را می دانست، اعتراضات به اردوغان را کاهش داد.
همچنین؛ در خصوص صلاح الدین دمیرتاش و 4 عضو حزب دموکراتیک خلق به دلیل مخالفت با سیاست های اردوغان و به جرم "دفاع از تروریسم" محاکمه خواهند شد، در این ارتباط برای برداشتن مصونیت قضایی افراد ذکر شده، حکومت اردوغان درخواستی به پارلمان ترکیه فرستاد.
 انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۰
کد مطلب: 429504
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *