۰

موسوی، کروبی و برجام ۲

شرکت سران فتنه در انتخابات، بیشتر از آنکه نمادی از «عذرخواهی ملی» باشد، حامل نکته‌ی مهمی در جهت آماده‌سازی شرایط سیاسی کشور برای اجرای برجام ۲ می‌باشد که اکنون یکی از قدم‌های آن برداشته شده است.
موسوی، کروبی و برجام ۲
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از آناج، میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی که در انتخابات سال ۸۸، نظام و وزارت کشور وقت را به تقلب در انتخابات متهم کرده بودند و با قانون‌شکنی و سردادن شعارهای هنجارشکن، تا ۹ ماه فضای سیاسی - اجتماعی کشور را دستخوش حوادث جبران‌ناپذیری نموده و در این مسیر از حمایت حداکثری جناح سیاسی اصلاحات نیز بهره‌مند بودند، اکنون با شرکت در انتخابات مجلس، پاسخ اتهامات‌شان به نظام را دادند و در دادگاه عقیدتی خود، نظام را عاری از این‌گونه تهمت‌ها عنوان کردند.
سؤالی که امروز و با رأی دادن این دو نفر در انتخابات هفتم اسفند ۹۴ مطرح می‌شود، آن است که چرا آنها در انتخابات ۹۲ شرکت نکردند؟ شاید در نگاه اول، این پاسخ ارائه شود که آنها نسبت به دولت وقت که مجری انتخابات بوده، سر ناسازگاری داشتند که با وجود نامزدی روحانی که مطالبات اصلاح‌طلبان را نمایندگی می‌کرد نیز حاضر به شرکت در انتخابات نشدند. این پاسخ زمانی جامع و کامل خواهد بود که این دو نفر از سازوکار انتخابات در کشور بی‌خبر باشند و مثلا از نقش مهم نظارت شورای نگهبان آگاهی نداشته باشند که این فرضیه با توجه به سوابق سیاسی موسوی و کروبی، باطل است.
به نظر می‌آید یکی از دلایل تابوشکنی سران فتنه، ارسال سیگنال‌های مثبتی از دولت به سوی آنها بوده که با مرور اظهارات مسئولین ارشد دولتی، این موضوع قابل اثبات است. همچنین با وعده‌های بی‌شمار کاندیداهای اصلاح‌طلب از جمله محمدرضا عارف، در خصوص رفع حصر، موسوی و کروبی بر خود واجب دانستند که با شرکت در انتخابات، بخشی از شخصیت سیاسی خود را ترمیم کنند و از همه مهم‌تر زمینه را برای بازی برد-برد در برجام‌های جدید فراهم نمایند.
شرکت سران فتنه در انتخابات، بیشتر از آنکه نمادی از «عذرخواهی ملی» باشد، حامل نکته‌ی مهمی در جهت آماده‌سازی شرایط سیاسی کشور برای اجرای برجام ۲ می‌باشد که اکنون یکی از قدم‌های آن برداشته شده است.
مسلماً قدم‌های بعدی برجام ۲، بر عهده‌ی رسانه‌ها و شخصیت‌های درجه‌ی دوم و سوم دولت و اصلاحات است که تا مدتی به نفع آنها فضاسازی کنند و «رفع حصر» را به صورت یک مطالبه در افکار عمومی تبدیل نمایند، تا بدین‌گونه زمینه برای پذیرش وعده‌های برجامی جدید در سیاست داخلی فراهم گردد؛ سیاستی که انتظار می‌رود هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی نقشی پررنگ در اجرای آن داشته باشند.
نکته قابل توجه اقدام برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب است که خود اولین اخبار  شرکت موسوی و کروبی در انتخابات را منتشر کرده‌اند، اما اکنون از ضد و نقیض بودن آن می‌گویند و در صحت خبر خود، تردید کرده‌اند!
انتهای پیام/
يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۷
کد مطلب: 427805
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *