۰

دعوای زرگری اصلاح طلبان در لیست انتخاباتی/ احتمال تغییر اعضای لیست/ چرا اجماع اصلاح طلبان دور از انتظار است؟

لیست انتخاباتی اصلاح طلبان تبریز منتشر شد ولی با این همه هنوز اختلافات زیادی بر سر آن وجود دارد.
دعوای زرگری اصلاح طلبان در لیست انتخاباتی/ احتمال تغییر اعضای لیست/ چرا اجماع اصلاح طلبان دور از انتظار است؟
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از آناج، لیست انتخاباتی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی منتشر شد اما لیست دوم که دیشب خبر انتشار آن در رسانه ها پیچید با لیست اولیه آن که  با آراء مشخص بیرون آمده بود تفاوت داشت. این تفاوت که نشأت گرفته از اختلاف میان اصلاح طلبان است تحلیل های  متعددی را در اذهان عمومی به وجو می آورد که قابل بررسی است؛

◄ به نظر می رسد اصلاح طلبان با انتشار لیست اولیه خود درصدد بودند تا بازخوردهای جامعه را نسبت به لیست خود دریافت کنند. آنها با کنار گذاشتن مسعود پزشکیان از سر لیستی و قرار دادن میرعلی اصغر الموسوی به جای وی  و همچنین جای دادن دو چهره جدید در لیست، می خواستند تا اقبال لیست خود را محک بزنند که تا چه اندازه تزریق چهره های جدید در لیست اصلاح طلبان می تواند اقبال آنها را به عنوان اعتدالی و جوان گرا در انتخابات بیشتر کند. از طرفی انتشار این لیست و قرار گرفتن مسعود پزشکیان در رده سوم آن هم با اختلاف فاحش آراء گل به خودی اصلاح طلبان در لیست مذکور به حساب می آمد.

◄ تحلیل ها حاکی از آن است که لیست منتشر شده دوم نیز صرفاً در راستای تحلیل اوضاع سیاسی است با استناد به اینکه بلافاصله بعد از انتشار خبر لیست اصلاح طلبان یک منبع آگاه به آناج خبر داد که لیست قطعی نبوده و باید به تایید شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان برسد. با این حال به نظر می رسد تغییر لیست فعلی نیز یکی از محتمل ترین وقایع برای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی باشد.

◄ در واقع انتشار لیست های چندگانه نشان از اختلاف بزرگ میان اصلاح طلبان دارد که به هیچ وجه نمی توانند آن را در پستوهای جلسات سیاسی خود مخفی نمایند این عملکرد باعث شده تا لیست های متعددی از جریان اصلاح طلبی بیرون بیاید با این حال فعلا باید منتظر ماند و دید که موضع گیری جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی در این مورد چیست.

◄ نا گفته نماند انتشار لیست دوم نیز جنجال بسیاری در فضای مجازی بین شبکه های اصلاح طلب به راه انداخت که جبهه اصلاحات تبریز را متهم به داشتن نفوذی و بی تدبیری کرده است. همین موضوع نیز مصداق بارزی بر اختلاف میان اصلاح طلبان است البته به نظر می رسد کارگزارانی همچنان عامل انشقاق اصلاح طلبان هستند.

"با این تفاسیر می توان گفت احتمال تغییر لیست انتخاباتی اصلاح طلبان در تبریز بسیار بالاست و احتمالا در روزهای آینده خبرهای دیگری از لیست اصلاح طلبان آذربایجان شرقی به گوش برسد."
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۷
کد مطلب: 427096
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *