۰

انفجار در مارلیک یک مفقود و پنج مصدوم برجای گذاشت/ سه طبقه ساختمان تخریب شده است/ انفجار باعث موج گرفتگی عابرین شده است

انفجار گاز در شهر مارلیک منجر به تخریب بخشی از یک ساختمان سه طبقه و آسیب ساختمان های مجاور شد .
انفجار در مارلیک یک مفقود و پنج مصدوم برجای گذاشت/ سه طبقه ساختمان تخریب شده است/ انفجار باعث موج گرفتگی عابرین شده است
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از  گزارش پایگاه خبری اقتدار ملارد، ظهر امروز حوالی ساعت 11 انفجار مهیبی شهر مارلیک و اطراف را به لرزه در آورد.
بر اساس این گزارش انفجار گاز در یک واحد مسکونی در یک ساختمان سه طبقه موجب تخریب کامل طبقه زیرین و واحد هم کف شد. در ساعات اولیه این حادثه شایعاتی مبنی بر انفجار مواد محترقه در محل پخش شد اما مسئولین امدادی در اظهار نظر غیر رسمی انفجار گاز را علت بروز این حادثه دانستند.
شاهدان محلی شدت این حادثه را بسیار زیاد بیان کردند تا جایی که باعث مصدومیت و موج گرفتی افراد عبوری از خیابان محل حادثه شده است.
انفجار در این واحد علاوه بر آسیب رساندن و تخریب شیشه ساختمان‌های اطراف و خودروهای پارک شده در خیابان، منجر به مفقود شدن فرد حاضر در واحد مسکونی شده است.
آتش نشانی، هلال احمر، شهرداری ملارد، اورژانس از همان دقایق اولیه بروز حادثه در محل حاضر و تمام تلاش خود را برای رسیدگی به حادثه انجام می‌دهند. هلال احمر با استفاده از سگ زنده یاب تمام محل را برای یافتن فرد زیر آوار مانده انجام می‌دهد.
خراسانی شهردار ملارد با حضور در حادثه با توجه به تخریب ستون‌های ساختمان حادثه دیده دستور تخلیه ساکنین ساختمان و انجام اقدامات تأمینی برای ایمن نگاه داشتن ساختمان از ریزش کلی  را به نیروهای شهرداری ملارد صادر کرد.
بر اساس این گزارش با توجه به عمق خسارات وارده و احتمال ریزش ساختمان حادثه دیده، ستاد بحران شهرستان در محل حادثه و با حضور مسئولین تشکیل جلسه خواهد داد.
 
IMG_9906 IMG_9911 IMG_9842
 
علی اکبر خراسانی در گفت گو با خبرنگار اقتدار ملارد با اشاره به وقوع انفجار در یک واحد مسکونی در مارلیک گفت: از دقایق اولیه وقوع این حادثه کلیه نیروهای خدماتی، امدادی و انتظامی شهر ملارد در محل حاضر و اقدامات لازم را جهت سامان بخشی به اوضاع انجام دادند.
وی با اشاره به تشکیل ستاد بحران افزود: در این راستا ستاد بحران سریعاً تشکیل جلسه داد و تدابیر لازم جهت مدیریت این حادثه اتخاذ شد. مهم‌ترین تصمیم گرفته شده انجام اقدامات لازم جهت ایمن سازی ساختمان حادثه دیده است.
خراسانی با اشاره به شدت انفجار صورت گرفته تشریح کرد: با توجه به شدت بالای انفجار و تخریب ستون‌های ساختمان حادثه دیده و احتمال رانش و ریزش این ساختمان سه طبقه لازم است در اولین فرصت در جهت ایمنی ساختمان مقاومت سازی شود که نیروها در حال انجام آن هستند.
وی تصریح کرد: ساکنین ساختمان حادثه دیده نیز به جهت سبک سازی ساختمان و اقدامات ایمنی تخلیه شده‌اند. همچنین جهت رفاه حال این شهروندان با همکاری سپاه پاسداران شهرستان ملارد یکی از مجموعه‌های بسیج جهت اسکان موقت این عزیزان در حال آماده سازی است ‌.
شهردار ملارد در آخر از مردم عزیز این منطقه در خواست کرد با توجه به عدم استحکام ستون‌های ساختمان حادثه دیده از کنجکاوی خودداری کرده و به نیروهای خدماتی اجازه دهند فعالیت‌های امدادی و خدماتی را ادامه دهند.
 
IMG_9845 IMG_9853
 
جمال نادری پور رییس سازمان آتش نشانی ملارد در گفت و گو با خبرنگار اقتدار ملارد با اشاره به انفجار در یکی از محلات شهر مارلیک گفت: از دقایق اولیه وقوع حادثه نیروهای آتش نشانی ملارد کار امدادی خود را آغاز نمودند.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص علت حادثه پیش آمده گفت: با توجه به شدت حادثه هنوز علت وقوع انفجار مشخص نشده است اما اقدامات لازم جهت مدیریت حادثه صورت گرفته است.
نادری پور تشریح کرد: برای مشخص شدن حادثه لازم است محل حادثه پاک سازی و آوار خارج شود تا به کمک کارشناسان بتوانیم علت حادثه بیابیم
وی تصریح کرد: شایعات پیش آمده در خصوص حادثه انفجار در مارلیک صحت نداشته و در صورت تشخیص علت به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.
نادری پور در خصوص فرد زیر آوار مانده اذعان کرد: هنوز نشانه‌ای از آن که کسی زیر آوار مانده باشد به دست نیاوردیم. سگ زنده یاب نیز تا کنون کسی را پیدا نکرده اما با توجه به احتمال وجود شخص یا اشخاصی در زیر آوار اقدامات با احتیاط تمام صورت می‌گیرد.
 
IMG_9857 IMG_9858 IMG_9859 IMG_9872 IMG_9873 IMG_9879 IMG_9882 IMG_9886 IMG_9889 IMG_9891 IMG_9892
انتهای پیام/
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب: 428366
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *