۰

7 اسفند؛‌ اوج وحدت و همدلی در سیستان و بلوچستان / لحظه‌شماری مردم برای رکورد‌شکنی

مردم ایران هر یک به مانند قطعات ریز و درشت پازل بزرگی به نام «ملت» هستند که هفتم اسفند ماه با قرار گرفتن در کنار هم این پازل وحدت و یکپارچگی را کامل و به رخ دشمنان نظام خواهند کشید.
7 اسفند؛‌ اوج وحدت و همدلی در سیستان و بلوچستان / لحظه‌شماری مردم برای رکورد‌شکنی
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، همزمان با آخرین شب تبلیغات کاندیداها حوزه‌های انتخابیه شور و حال بیشتری دارند، ازدحام مردم جلوی ستادهای کاندیداها و شعارهای تبلیغاتی در حمایت از کاندیداهای محبوبشان بر نشان انتخابات افزوده است.
سطح شهرها کمتر خودرویی را می‌بینی که عکس کاندیداها بر روی آن نقش نبسته باشد اگر چه اطلاعیه شماره 11 ستاد انتخابات وزارت کشور در حفظ حرمت ایام فاطمیه موثر بود اما بگذریم که برخی‌ها هنوزم که هنوزه رعایت حال و هوای عزاداری برای بانوی دو عالم را نمی‌کنند.
هفتم اسفند مهم‌ترین وظیفه و مسئولیت بر عهده مردم است تا با به کارگیری بصریتی که مقام معظم رهبری همیشه برآن تاکید دارند، حماسه‌ای نو خلق کنند.
مردم با بصیرت ایران اسلامی هر جایی که مقام معظم رهبری تاکید و ملت را برای حضور در صحنه دعوت کرده‌اند تبعیت کرده و لبیک گویان به گونه‌ای در صحنه حاضر شده‌اند که جا برای سوزن انداختن نبوده‌ است، نمونه آن راهپیمایی 22 بهمن در سال‌جاری بود.
دشمنان قسم خورده ملت ایران که در 22 بهمن ناکام مانده‌اند رسیدن به اهداف شوم خود را در انتخابات هفتم اسفند جستجو می‌کنند و منتظرند تا هله‌هله شادی سر دهند اما غافل از اینکه ملت بصیر، فهیم و آگاه ایران اسلامی تاکنون با حضور در صحنه‌های مختلف توطئه‌های دشمنان را شناسایی و آنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته‌اند و این بار نیز با حضور در انتخابات نشان‌ می‌دهند که حامی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
تاریخ ثابت کرده ملت ایران در خلق حماسه‌های تاریخی همیشه ممتاز است و قطعا همه کسانی که حق رای دارند هفتم اسفند با حضور بی‌نظیر خود در پای صندوق‌های رای حاضر شده و به کاندیدای محبوب خود رای خواهند داد.
خدمت به مردم دغدغه نمایندگان باشد
یکی از شهروندان خاشی در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: مدت‌هاست که برای فرا رسیدن روز انتخابات لحظه‌شماری می‌کند و از این که برای نخستین بار حق رای دادن دارد بسیار مسرور است.
سمیه ریگی نیز شهروند دیگری است که از حضور زنان اهل سنت در پای صندوق‌های رای خبر می‌دهد و می‌گوید: خوشحالیم که در تعیین سرنوشت کشورمان دخیل هستیم و قطعا در این حماسه بزرگ سهیم خواهیم شد.
احمد تردست بیان کرد: از گرایشات سیاسی کاندیداها سر در نمی‌آورم و در انتخابشان شایسته‌سالاری برایم است و در حال مشورت با بزرگترها هستم تا ببینم چه کسی بیشتر برای منطقه تلاش می‌کند.
سمیه ریگی نیز شهروند دیگری است که از حضور زنان اهل سنت در پای صندوق‌های رای خبر می‌دهد و می‌گوید: خوشحالیم که در تعیین سرنوشت کشورمان دخیل هستیم و قطعا در این حماسه بزرگ سهیم خواهیم شد.
مریم شهرکی یکی از شهروندان زاهدانی می‌گوید: شرایط امروز منطقه ورود کاندیدای متعهد و وفادار به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی با مواضع شفاف پیرامون موضوعاتی از جمله ولایتمداری، مرزبندی با جریان فتنه و حلقه انحرافی و استکبار را به مجلس شورای اسلامی می‌طلبد.
اکبر پیری شهروند دیگری است که داشتن دغدغه خدمت به مردم، برنامه برای ایفای هرچه بهتر وظایف نمایندگی به منظور بهبود شرایط کشور، بهره‌مندی از تخصص لازم را از شاخصه‌های نمایندگان می‌دانند و ادامه می‌دهد: باید مردم  به این ملاک‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.
زهرا روزی گفت: دیده می‌شود که برخی از کاندیداها با هزینه‌های سر سام آور و گزاف به دنبال خرید آرای مردم هستند که این امر نشان می‌دهد این گونه کاندیدا صلاح خود و جامعه را فدای قدرت طلبی و شهرت می‌کنند.
یکی از طرفداران کاندیداها نیز به فارس گفت: کاندیدها و ستادهای انتخاباتی باید از تخریب و وارد کردن اتهامات و ایجاد سئوال و تشویش در بین اذهان عمومی خودداری و هر روز اخلاق اسلامی و انتخاباتی را رعایت و در راستای معرفی خود، اثبات کارآمدی، شایستگی، خدمت رسانی و پاسخگویی به مردم گام بردارند.
سید محمود حیدری معتقد است: در استان نمایندگان شیعه و سنی باید دست به دست هم بدهند و دلسوزانه یکدیگر را حمایت کنند و شرایطی ایجاد شود تا مجمع نمایندگان استان تشکیل تا مردم احساس کنند منتخبان آنان از هر قوم و مذهبی، نمایندگان کل استان هستند و این تفکر ایجاد نشود که مواضع خلاف هم دارند.
* مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با حضور آگاهانه و با بصیرت خود نه تنها در انتخابات بلکه در هر صحنه‌ای که مقام معظم رهبری امر بفرمایند لبیک خواهند گفت.
ساعت 8 صبح 6 اسفند پایان رقابت 88 کاندیدا در انتخابات مجلس شورای اسلامی
* با انصراف 62 کاندیداها در حوزه‌های انتخابیه سیستان و بلوچستان، شور انتخاباتی بین 88 کاندیداها در سطح سیستان و بلوچستان تا ساعت 8 صبح 6 اسفند ماه به قوت خود باقی است.
نیروهای امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان نیز آمادگی کامل خود برای تامین امنیت انتخابات در سطح حوزه‌های انتخابیه سیستان و بلوچستان اعلام کرده‌اند.
* ادارات و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان آمادگی خود را برای حضور در صحنه انتخابات و رسیدگی به موارد احتمالی اعلام کردند.
* نیروهای امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان نیز آمادگی کامل خود برای تامین امنیت انتخابات در سطح حوزه‌های انتخابیه سیستان و بلوچستان اعلام کرده‌اند.
*فرایند پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی مدنظر تمامی نهادها و سازمان‌های متولی قرار دارد
دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی سیستان و بلوچستان با اشاره به ویژگی‌های جرایم و تخلفات انتخاباتی بیان داشت: حوزه گسترده جغرافیای ارتکاب جرائم انتخاباتی، پیامدهای گسترده، مختص به زمان خاص بودن و تعدد مرتکبان و مباشران جرایم انتخاباتی از ویژگی‌های جرایم و تخلفات انتخاباتی نسبت به سایر جرائم است.
محمدعلی حمیدیان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با تاکید بر پیشگیری از بروز جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان ابراز داشت: عدم بی‌طرفی مجریان انتخابات، تهدید یا تطمیع افراد و گروه‌های اجتماعی و اخلال در امر انتخابات از جرایم شایع و پرتکرار انتخابات در دوره‌های گذشته بوده است.
وی با تشریح وظایف مدیران و کارشناسان حراست در حوزه انتخابات اظهار کرد: صیانت از اموال و سرمایه‌های حاکمیتی به منظور عدم استفاده در حوزه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی و ممنوعیت فعالیت تبلیغات کارکنان در ساعات اداری باید مدنظر مدیران و کارشناسان ادارات و سازمان‌های حاکمیتی باشد.
امیدواریم هفتم اسفند ماه جاری شاهد گام‌های استوار یک میلیون و 685 هزار و 760 نفر واجد شرایط رای در شعب اخذ رای در سیستان و بلوچستان باشیم.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 427665
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *