۰

هدف از تشکیل هیئت حفظ و ترویج ارزش هاست

مریم السادات افشین فر، دارای تحصیلات سطح دو حوزوی و مشغول به تحصیل در جامعه الزهرا قم است، وی هم اکنون مدیریت هیئت ویژه بانوان به نام خادمان اهل بیت را بر عهده دارد و توانسته افراد زیادی را به خود جذب کند.
هدف از تشکیل هیئت حفظ و ترویج ارزش هاست
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از ساجده، مریم السادات افشین فر متولد 58 دارای تحصیلات سطح دو حوزوی و مشغول به تحصیل در جامعه الزهرا قم است. تاسیس هیئت در تابستان 93 بوده است البته پیشنهاد اولیه ایجاد هیئت توسط یک زوج طلبه جوان به آقای افشین فر بود که موافقت را گرفتند و در همین سال کلید انجام این کار خورده شد. در واقع هدف، تجمع بانوان انقلابی ومذهبی در یک قالب کلی بود که با هماهنگی همدیگر اهداف کلی را پیش ببرند. در همین رابطه بهترین صورت، تشکیل نهادی در قالب هیئت بود.
با پیگیری های انجام شده هیئتی به نام مجمع خادمیان اهل بیت تحت عنوان هیئتی مذهبی ویژه بانوان استان به ثبت رسید و فعالیت های خود را آغاز کرد. گروه اصلی تشکیل دهنده هیئت متشکل از 10 نفر هستند که در قالب اتاق فکر هیئت تصمیم گیری می کنند. این مجمع نشات گرفته از سه شاخه اصلی همچون: فرهنگی، اجرایی و سایبری بود که هر یک به تنهایی شامل زیر شاخه های زیادی هستند.
این هیئت هر هفته به طور ثابت در روزهای چهار شنبه برنامه دارد. اموری از جمله قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، جلسات ذکر، روضه، دعای مناسب روز به طور ثابت برگزار می شود. علاوه براین در مناسبت ها نیز برنامه متناسب با آن در نظر گرفته می شود.
بزرگترین مشکلی که مسئول هیئت به آن اشاره کرد عدم وجود منابع مالی و مکان مناسبی که به طور ثابت در اختیار داشته باشند، بود. این دو عامل بارها باعث تعطیلی و معضلات بزرگی برای آنها شده است و از ان جا که تفکر شکل گیری هیئت با اهداف بالاتری زمینه سازی شده بود نمی توان به راحتی تصمیم به حذف آن گرفت. از ابتدای شروع کار تا به امروز جلسات هیئت درمسجد جامع، کانون مداحان بجنورد  ، حسینیه حریری ها، اداره امور مساجد، مدرسه علمیه الزهرا برگزار شده است و در نهایت با همکاری حاجیه خانم رجب نیا در حسینیه وی ساکن شده اند.
البته نکته قابل توجه این است که چون افراد شرکت کننده در هیئت اکثرا دختران دانشجو و جوان هستند از آن جهت که مشکلی در زمینه ی رفت و آمد برای آنها پیش نیاید باید مکان انتخابی برای تشکیل هیئت در محدوده مرکزی شهر باشد که وسایل نقلیه راحت تر در دسترس باشد و افراد بتوانند راحت تر رفت و آمد کنند. در این زمینه نیز خانم های خیر زیادی در سطح شهر درخواست داده اند که مراسم هیئت را در منزل آنها برگزار شود ولی به  جهت همین رفت و آمد شرکت کنندگان این امکان وجود ندارد.
 

 
تا به امروز تمامی هزینه های هیئت از طریق خیرین جذب شده است. البته در برگزاری مراسمات بزرگ از حسینه های دیگر مثل دارالقرآن عترت و رضوان و ... کمک گرفته می شود.
اولین جلسات هیئت با حضور 2 یا 3 نفر شروع شد و با تبلیغات و همت بچه های پایه هیئت در مناسبت های بزرگ به 600 نفر هم رسیده است و در جلسات هفتگی بسته به شرایط جوی و زمانی به طور متوسط 50 نفر ثابت در مراسم شرکت می کنند.
معمولا در سخنرانی ها از افرادی استفاده می شود که با جوانان بیشتر کار کرده باشد و در دانشگاه و حوزه تدریس داشته باشد البته برای سخنرانی از خانم ها و آقایان استفاده می شود ولی اکثریت سخنرانی ها توسط آقایان انجام می شود.این سخنرانی ها جدا از مباحث مناسبتی در حوزه های: شیعه شناسی در چندین هفته، بحث غنای فردی، سبک زندگی اسلامی، امور تربیتی و خانواده، مبارزه با نفس بنابر آیات قرآن هستند.
کارهای متفرقه ای که سیر مطالعاتی شهید مطهری و تفسیر سوره ی نور که به صورت گروه محدود در بین اعضای اصلی برگزار می شود.
همایش "من حجاب را دوست دارم"، دیدار با امام جمعه بجنورد، آموزش امر به معروف و نهی از منکردر زمینه حجاب، سخنرانی هایی با این موضوع، تهیه برگ نوشت های کوچک کف دستی برای تبلیغ و دعوت به حجاب و توزیع گسترده در روز استقبال از شهدای گمنام، آماده کردن بیانیه از جمله اموری بودند که در زمینه حجاب و عفاف توسط این هیئت انجام شده است.
از جمله ویژگی بارز این هیئت می توان به پذیرش تمام اقشار بانوان اشاره کرد که همین سبک باعث شده تا حضور افرادی با دیدگاهی متفاوت باعث تغییر جهت آن ها در زندگی و برگزیدن حجاب شود.
از جمله اقدامات دیگر درخواست از شهرداری برای اختصاص فضای لازم در سطح شهر برای انتشار بنرهای تبلیغاتی با موضوع حجاب بود که متاسفانه چون موارد منتشر شده در سطح شهر به صورت عکس های قدیمی و تکراری بود بازتاب خوبی نداشت.
در واقع یکی از مهم ترین اهداف هیئت این است که اگر نمی شود بر این تعداد افراد اضافه کرد حداقل از همان هایی که هستند کاسته نشود.
از جمله امور متفرقه هیئت که زمینه ساز تربیت اسلامی کودک است میتوان به :  تربیت مربی برای آموزش کودکان 7 تا 14 سال اشاره کرد که برای تربیت مداری و با حضور در مدرسه ها این دوره ها را اجرایی می کنند و چون در این سن دخترها وابستگی شدیدی به مربی دارند، این تربیت ها باعث تاثیر گذاری بیشتر می شود، هم چنین این مربیان با خانواده بچه ها هم در ارتباط هستند.
بر اساس این طرح قرار است به صورت پایلوت از یک مدرسه قرآنی آغاز کنند که در صورت موفقیت به صورت گسترده انجام شود.
از جمله امور دیگری که در هیئت خادمین اهل بیت علیه السلام پیگیری می شود، راه اندازی نمایشگاه ها در کنار برگزاری مراسم های های مذهبی است که با فروش لوازم التحریر ایرانی و سایر اقلام فرهنگی علاوه بر کسب درآمد برای امور هیئت، تبلیغی مناسب برای توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی است.
علاوه بر این، انتشار فیلم های جشنواره عمار در هیئت و گسترش فایل های کوتاه و مناسب از طریق وسایل ارتباطی کارهای مناسب هستند.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۴۵
کد مطلب: 427445
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *