۰

اولویت سرمایه‌گذاری با ایرانیان مقیم خارج کشور است/ احداث راه‌آهن زاهدان به چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای سرمایه‌گذاری اولویت با ایرانیان مقیم خارج از کشور و بعد کشورهای خارجی است که در چهارچوب و نظر جمهوری اسلامی ایران که آوردن سرمایه و تکنولوژی است را در اولویت قرار دارد.
اولویت سرمایه‌گذاری با ایرانیان مقیم خارج کشور است/ احداث راه‌آهن زاهدان به چابهار
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، علی‌اوسط هاشمی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به تشریح اقدامات انجام شده در سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، تجاری و مرزی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: قبل از رسمی شدن برجام 145 هیئت وارد کشور شدند که آلمان بیشترین هیئت را داشته است، آنها منتظر رسمیت یافتن برجام نماندن زیرا مطمئن بودن برجام به ثمر می‌نشیند.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته توانسته‌ایم زمینه‌ها را به گونه‌ای فراهم کنیم که در حال حاضر بهترین فرصت برای هیئت‌‌های خارجی در کشور و منطقه ما فراهم است.
هاشمی تاکید کرد: برای سرمایه‌گذاری اولویت با ایرانیان مقیم خارج از کشور و بعد کشورهای خارجی است که در چهارچوب و نظر جمهوری اسلامی ایران که آوردن سرمایه و تکنولوژی است را در اولویت قرار دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: دولت در زمینه طرح منطقه آزاد تجاری سیستان به قول و وظیفه خود عمل کرد اما این طرح با کم‌شانسی رو به‌رو شد.
این مسئول ادامه داد: طرح منطقه آزاد سیستان در یک ماه دوبار به مجلس ارسال شد اما نتیجه مثبت حاصل نشد اما برای تصویب منطقه آزاد تجاری سیستان مجدد تلاش خواهیم کرد.
وی ادامه داد: مدیرکل منطقه آزاد تجاری سیستان را روز گذشته منصوب و حکم آن را صادر کرده‌ایم تا اقدامات اولیه را در سیستان فراهم کند.
این مسئول ادامه داد: عقب ماندگی در سیستان حاصل گذشته‌های دور است، اگر امکانات زیربنایی راه‌آهن و گاز در این منطقه نیز انجام می‌شد، امروز می‌توانستیم سیستان را بارانداز تجاری کشور افغانستان کنیم.
هاشمی تاکید کرد: امروز دو عنصر در جهش دادن در مسیر توسعه نقش دارد یکی زیرساخت و دیگری دانش است که در سیستان و بلوچستان دانش حاصل است اما نبود برخی تاسیسات زیربنایی و زیرساخت‌ها به مشکلات این منطقه دامن زده است.
وی با اشاره به تعداد ردصلاحیت‌ها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: رئیس جمهور در این زمینه موضع شفاف و صریح اعلام کردند و گفتند «ما به یک مجلسی می‌اندیشیم که خانه ملت باشد نه مجلس حزبی».
هاشمی گفت: از هیئت نظارت استان ارزیابی مثبتی ندارم و در کل از هیئت نظارت انتقاد دارم نه از شورای نگهبان.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: 50 درصد کاندیداهای ردصلاحیت گرفته‌اند که این نشانه بیگانگی هیئت نظارت استان با مسئولان و شخصیت‌ها و افراد است.
این مسئول گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که شناختمان را به کاندیداها وسعت دهیم و هرکسی را که بر اساس نگاه مسئولانه آمادگی خود را اعلام کرده و می‌خواهد وقت خود را وقف ملت کند، مورد احترام قرار می‌دهیم.
وی افزود: بنده به عنوان مسئول سیاسی استان در زمینه رد صلاحیت شده‌ها نقد خود را به سطوح بالاتر اعلام کرده‌ام و منتظر تغییر شرایط هستم.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برجام نجات اقتصاد کشور است، ادامه داد: برجام جنگ را از کشور دور و ثبات را در کشور حاکم کرد و شرایطی ایجاد کرده تا پروژه‌ها شتاب بیشتری بگیرد.
این مسئول گفت: در بهمن ماه جاری کلنگ آغاز عملیات راه‌آهن زاهدان به چابهار بر زمین زده خواهد شد و با هماهنگی‌های انجام شده به زودی از مسیر خراسان جنوبی به سمت سیستان و بلوچستان نیز خط ریلی راه‌آهن کلنگ‌زنی خواهد شد.
وی بیان کرد: 55 کیلومتر از بزرگراه زابل- زاهدان در سیستان و بلوچستان آماده افتتاح است که در سفر وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی تاکید کرد: با توجه به حجم کالا در بندر چابهار باید بزرگراه‌های استان با شتاب بیشتری احداث شود.
هاشمی گفت: با توجه به وسعت سیستان و بلوچستان و همجواری آن با دو مرز افغانستان و پاکستان در حال حاضر بالاترین ضریب امنیت را در این منطقه شاهد هستیم به طوریکه امروز دیگر سخن از مباحث امنیتی نبوده و از کارگاهی شدن سیستان و بلوچستان سخن می‌گوییم.
وی با اشاره به اینکه اقدامات زیربنایی که در سیستان و بلوچستان آغاز شده گفت: از جمله راه آهن، طرح آبیاری تحت فشار و پتروشیمی همه در ایجاد اشتغال برای مردم منطقه موثر بوده و سبب فراهم شدن فرصت شغلی برای مردم شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: سال آینده ظرفیت بندر چابهار از 2.5 میلیون تن به 8.5 میلیون تن کالا برسد.
وی از استقرار دبیرخانه بازآفرینی بافت‌های فرسوده کشور در شهرستان زابل در سال آینده خبر داد و گفت: در راستای توجه دولت به مشکلات حاشیه‌نشینی در این استان، ضمن استقرار دبیرخانه بازآفرینی به این استان، بازآفرینی چهار شهر زابل، زاهدان، چابهار و ایرانشهر از سال آینده آغاز خواهد شد.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 426112
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *