۰

تالار همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار افتتاح شد

تالار همایش‎های بین المللی منطقه آزاد چابهار با حضور اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، افتتاح شد.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی و امور بین‎الملل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار اکبر ترکان در آیین گشایش تالار همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار، اظهار داشت: هفت منطقه آزاد کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی شان و واقع شدن در مرز کشورهای مختلف، ماموریت‎های جداگانه‎ای برای آنان تعریف شده است.
مشاور رئیس جمهور ماموریت منطقه آزاد چابهار با توجه به قرار گرفتن آن در دهانه اقیانوس هند و همجواری با بیشترین میزان در برگیری جمعیتی به خصوص جمعیت مسلمانان در این حوزه را صادرات مجدد عنوان کرد و افزود: صنایع مرتبط با صادرات مجدد در این منطقه شکل گرفته و زمینه صادرات به کشورهای مختلف دنیا فراهم شده است.
وی بیان کرد: تالار همایش‎های بین‎المللی منطقه آزاد چابهار بعد از منطقه آزاد اروند دومین تالار همایش‌های بین‎المللی در مناطق آزاد کشور است که ضرورت احداث آن به لحاظ برگزاری اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حوزه اقیانوس هند و میزبانی این منطقه احساس می‌شد که با همفکری، هم افزایی و پشتکار جمعی امروز به بهره‎برداری رسید.
ترکان گفت: چابهار در حوزه  اقیانوسی برای کشورهایی مانند افغانستان و آسیای میانه به جهت کوتاهی مسیر نعمت بزرگی است تا کشورهای یاد شده کالاهای مورد نیاز خود را از بندر چابهار ترانزیت کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در آیین گشایش تالار همایش‎های بین المللی منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: برگزاری اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند «آیورا» به میزبانی منطقه آزاد چابهار تجربه ملی و جهانی در موقعیت استانی است که برای استانمان این میزبانی افتخار بزرگی به شمار می آید و آغازی برای ادامه کار در سال 96 است.
علی اوسط هاشمی از مجریان احداث تالار همایش‌های بین المللی منطقه آزاد چابهار اعم از پیمانکاران و سایر افراد دست اندرکار که در کمترین زمان ممکن این پروژه مهم را به اتمام رسانده‎اند قدردانی کرد.
حامدعلی مبارکی مدیرعامل منطقه چابهار با اشاره به مشخصات فنی تالار همایش‌های بین‎المللی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: مساحت کل فضاهای موجود در این تالار در زمینی با عرصه و عیان به وسعت 28 هزار 676 مترمربع شامل پارکینگ عمومی، سالن نمایشگاه و رواق و سالن همایش، تالار انتظار و سالن‎های کنفرانس ماست.
گفتنی است، فضاهای موجود تالار همایش‎های بین‎المللی منطقه آزاد چابهار دارای سالن همایش با ظرفیت 351 صندلی، سالن کنفرانس VIP با ظرفیت 24 صندلی، سالن کنفرانس شماره یک با ظرفیت 55 صندلی، سالن کنفرانس شماره دو با ظرفیت 61 صندلی و دیگر بخش های فنی، تاسیساتی و 46 غرفه نمایشگاهی در ابعاد مختلف است که اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حوزه اقیانوس هند (آیورا) با حضور بیش از 21 کشور عضو این اتحادیه 30 و 31 اردیبهشت ماه جاری در این منطقه برگزار می‎شود.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 432366
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *