۰

دستگیری زنداني‌هاي فراري زندان فوق امنيتي

حسين نيري و جاناتان تيو، دو مجرم فراري كه به همراه زنداني ديگري 9 روز پيش از زندان فوق امنيتي سانتا آنا در جنوب كاليفرنيا فرار كرده بودند، در شهر سانفرانسيسكو شناسايي و دستگير شدند.
دستگیری زنداني‌هاي فراري زندان فوق امنيتي
به گزارش سرویس حوادث تفتان ما، به نقل از جوان، دو زنداني دستگير شده بعد از فرار از زندان اورنج كانتي در جنوب توانسته بودند خود را به شمال ايالت كاليفرنيا برسانند. به گفته پليس، پس از فرار زنداني‌ها، خودروي سرقتي آنها به مردم اطلاع‌رساني شد تا اينكه يكي از شهروندان در سانفرانسيسكو خودروي كاروان سرقتي آنها را در پاركينگ خواربار فروشي هول فودز شناسايي كرد و موضوع را به پليس خبر داد. پس از اين مأموران در محل حاضر شدند و دو زنداني فراري را دستگير كردند.
 

بك دونگ، سومين همدست آنها در اين فرار هم روز قبل خود را تسليم پليس كرده بود. پليس اورنج كانتي هم بعد از اين فرار اعلام كرده بود، گمان مي‌كند «مغز متفكر» اين فرار، حسين نيري، زنداني ايراني‌تبار باشد كه با كمك نوش‌آفرين رواقي، معلم زبان زندان موفق به عملي كردن نقشه خودش شده است.
 

 رواقي كه سه روز پيش توسط پليس بازداشت شده بود، در بازجويي‌هاي اوليه گفته بود او تنها نقشه زندان را در اختيار فراريان قرار داده و در تهيه ابزار و ادوات فرار هيچ نقشي نداشته است. به گفته پليس كاليفرنيا، اين سه نفر تنها كساني بودند كه طي 20 سال گذشته توانسته بودند از اين زندان به شدت محافظت شده با بريدن نرده‌هاي فلزي زندان، خود را به تونلي برسانند و سپس با طناب از طبقه پنجم اين زندان به پايين بروند و فرار كنند.
 

 حسين نيري 37 ساله است و از سال 2014 ميلادي به اتهام ربودن و شكنجه مالك يكي از مراكز توزيع قانوني ماراجونا براي مصارف پزشكي با همدستي سه نفر ديگر در اين زندان بوده است. دو زنداني ديگر - جاناتان تيو 20 ساله – به اتهام قتل و بك دانگ 43 ساله به اتهام تلاش براي قتل و حمله مسلحانه در زندان بودند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 426071
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *