۰

زنگ خطر در شبکه های اجتماعی به صدا در آمده

شبکه های اجتماعی درکنار اثرات مفید ومطلوبی که برای سهولت ارتباطات فراهم ساخته است آسیب هایی مانندکاهش ارتباط های اجتماعی و خانوادگی،منزوی شدن افراد،از بین رفتن خلاقیت،از بین رفتن حریم های خصوصی در پی داشته است.
زنگ خطر در شبکه های اجتماعی به صدا در آمده
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از فردیسان،با پیشرفت علم و تکنولوژی سبک زندگی افراد تغییر کرده است و دیگر خبری از دورهمی های قدیمی خانواده ها نیست و یا اگر هست دیگر دور همی نیست!!!
شبکه های مجازی و اجتماعی در کنار اثرات مفید ومطلوبی که برای سهولت ارتباطات فراهم ساخته  آسیب هایی زیادی  نیز به دنبال  داشته است.
از جمله این آسیبها می توان به کاهش ارتباط های اجتماعی و خانوادگی،منزوی شدن افراد،از بین رفتن خلاقیت،از بین رفتن حریم های خصوصی و…. اشاره کرد.
اما عده ای افراد سودجو و فرصت طلب از این فرصت استفاده کردند و با راه اندازی کانال های مجازی که ابتدا با نام های سرگرمی و تفریح ،جک و خنده اعضای خود را جذب می کنند و بعد از مدتی تصاویر ، فیلم ها و مکالمات مستهجن را به کانال خود اضافه می کنند و با اشتراک گذاشتن در بین سایر شبکه ها روز به روز بر تعداد اعضا خود می افزایند.
خطر این کانال های مجازی کم ار ماهواره نیست،  برنامه های ماهواره ها و شبکه های غربی در محیط پخش می شود که اعضای خانواده در آن حضور دارند و نظارت  کم و بیش بر پخش فیلم ها و شبکه ها وجو دارد اما گوشی های همراه که حریم خصوصی هر شخصی محسوب می شود و چه بسا بسیاری از والدین از عضویت کودکان و فرزنذانشان  در این شبکه ها بی اطلاع هستند.
 در این روز ها که خریدن گوشی همراه برای کودکان مرسوم شده است کودکان معصوم ما به اشتباه قدم در راهی می گذارند که شاید هیچگاه انتظار آن را نداشته ایم.
شبکه هایی که هر روز با گذاشتن تصاویر جذاب اما فاسد در سایه ی عدم نظارت خانواده ها  زمینه ی فساد  و تباهی را در خانواده و جامعه  ایجاد می کنند.
البته این آسیب فقط محدود به کودکان و نوجوانان نمی شود چه بسیار افراد بزرگسالی که وارد شبکه ها و کانال های مجازی فاسد شده و رهایی از این منجلاب را سخت می دانند و حتی زندگی زناشویی  خود را تا مرحله نابودی پیش می برند.چنان مه امروزه شاهد آن هستیم  که حضور مداوم یکی از طرفین و با هردو در شبکه های مجازی علتی برای جدایی در دادگاههای خانواده را به خود اختصاص داده است.
نکته قابل توجه این است که زمانی که ماهواره و شبکه های غربی مشغول انجام پروژه ی نابودی فرهنگ و بنیان خانواده بودند مسئولین فرهنگی در خواب راحت بودند این بار زنگ خطر در گوشی های شخصی به صدا در آمده است اما اگر این صدا به گوش مسئولین فرهنگی نرسد و اقدامی را در جهت ایمن سازی فضای مجازی انجام ندهندباید منتظر فاجعه ی فرهنگی بزرگتری باشیم  فاجعه ای که تمام پرده های عفاف و حیا را در جامعه خواهد درید و ما را به پرتگاه سقوط فرهنگی نزدیک و نزدیکتر خواهد کرد.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 424101
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *