۰

هدف دشمن از ایجاد شبکه های اجتماعی نابودی باورهای دینی است

یک کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه وجود شبکه های اجتماعی به منزله تلاش دشمن در راستای نابودی باورها و ارزش های اسلامی و دینی است، گفت: افراد با هوشیاری و آگاهی کامل در فضای اجتماعی چنین شبکه هایی وارد شوند تا کمتر مورد آسیب ها و تهدیدهای دشمنان قرار بگیرند.
هدف دشمن از ایجاد شبکه های اجتماعی نابودی باورهای دینی است
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما، به نقل از زاهدانه، با ورود به عرصه ارتباطات و ایجاد شبکه های اجتماعی گوناگونی همچون واتساپ، لاین، تانگو، وایبر و تلگرام و دهها شبکه دیگر در فضای مجازی شاهد آن هستیم که برخی از افراد بدون آگاهی از مزایا و مضرات ورود به چنین شبکه هایی خود را در ورطه نابودی کشانده و با دادن اطلاعات خصوصی یا عضو شدن در گروه ها و کانال های مختلف تحت تاثیرات سویی قرار گرفته اند که جز دور شدن از آرمان ها و باورهای دینی، کمرنگ شدن هویت خانواده و دور شدن افراد در دستیابی به اهدافی که برای پیشرفت در مراحل مختلف زندگی در سر داشته اند هیچ سود و منفعتی نداشته است.
استفاده از شبکه هایی که علی رغم صهیونیستی بودن بیشترین استقبال را در کشور داشته که نمونه بارز این نرم افزار ها نیز از فیسبوک، لاین، توئیتر، اینستاگرام و واتساپ گرفته تا وایبر و تلگرام است. تلگرامی که محصول مشترک MI 6 ، موساد و BND است و دفتر مرکزی آن در رژیم صهیونیستی، شرکت اصلی آن در آلمان(قلعه دیجیتال) و سرور آن در انگلستان است و متاسفانه باید گفت که 20 میلیون کاربر ایرانی را به خود جذب کرده است.
این مهم می طلبد که مسئولین و خانواده ها اقدام به فرهنگ سازی استفاده از نرم افزارهای ایرانی همچون سلام، بیسفون و افسران و فانوس در بین افراد جامعه و جوانان کنند تا کمتر شاهد هدر رفت وقت و از بین رفتن باورهای ارزشی در آنها شویم.
در این راستا یک کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگارما با بیان اینکه امروزه اکثر افراد از وسایل نوین ارتباطی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، اظهار داشت: امروز بیشترین وقت افراد به خصوص جوانان صرف استفاده و گذراندن وقت در شبکه هایی همچون وایبر، واتساپ و تلگرام شده به گونه ای که اکثر اعضای خانواده بودن در این فضا را به بودن در کنار خانواده خود ترجیح می دهند.
حجت الاسلام شهری نژاد با اشاره به اینکه آزادی در بیان نظرات، انتخاب دوستان و استفاده از تفریحات مختلف مثبت و منفی از جمله قابلیت های شبکه های اجتماعی است، گفت: امروز شاهد آن هستیم که بدترین و شرم‌آورترین مطالب و جک‌ها در این فضاها بدون محدودیت منتشر می‌شود که این مهم نه تنها باعث از بین رفتن حیا در بین افراد جامعه شده بلکه موجب بدبینی مردم نسبت به برخی از افراد و ارگان ها شده است زیرا انتشار خبرهایی بدون منبع و یا اطلاعیه‌هایی بدون اعتبار به راحتی در چنین فضایی بازنشر پیدا می کنند.
وی بیان داشت: اغلب محتوای تولید شده که در این شبکه ها رد و بدل می شود غیردینی، عوام‌ فریبانه و شبهه ‌انگیز است.
این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه شبکه های مجازی علاوه بر اتلاف وقت افراد، خانواده را نیز دچار آسیب های زیادی کرده اند، افزود: در دسترس بودن اینترنت با هزینه کم، عضویت رایگان و جذابیت های موجود اپلیکشن ها از جمله دلایل روی آوردن افراد به این شبکه ها است که باید آگاه سازی و فرهنگ سازی های موثری در این زمینه از طرف والدین و مسئولان امر در اختیار افراد قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه طلاق و بلوغ زود رس یکی از معضلات شبکه های اجتماعی است، بیان کرد: شبکه های اجتماعی به دلیل ایجاد ارتباط بین افراد با جنس و سن مختلف باعث بروز اختلافات زیادی می شوند زیرا در این میان دوستی های نامناسبی بین افراد شکل می گیرد که با دنیای واقعی فاصله زیادی داشته و منجر به بروز رفتارهای غیر اخلاقی و بزهکاری در اجتماع می شود.
حجت الاسلام شهری نژاد در ادامه با اشاره به اینکه وجود شبکه های اجتماعی به منزله تلاش دشمن در راستای نابودی باورها و ارزش های اسلامی و دینی است، گفت: افراد با هوشیاری و آگاهی کامل در فضای اجتماعی چنین شبکه هایی وارد شوند تا کمتر مورد آسیب ها و تهدیدهای دشمنان قرار بگیرند.

قابلیت های بومی و ایرانی نرم افزار سلام
در این راستا طراح و مدیر پروژه نرم‌افزار سلام در یکی از رسانه ها با اشاره به اینکه سلام نرم‌افزاری بومی، ایرانی و در رقابت با نمونه‌های مشابه مانند تلگرام و اینستاگرام است، می گوید: در این نرم‌افزار قابلیت‌های اینستاگرام و تلگرام ایجاد شده است به این معنا که نرم افزار سلام دارای برخی قابلیت ها و امکانات اینستاگرام مانند امکان اشتراک‌گذاری عکس، گذاشتن کامنت، لایک و فالو است.
مسعود جلالی تشکیل یک گروه و چت کردن در این نرم افزار را از دیگر قابلیت های نرم افزار سلام در فضای رقابتی با تلگرام عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از کاربران ایرانی از این نرم افزار استفاده می‌کنند و استقبال خوبی از این نرم‌افزار صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه صبر را یکی از راههای تبدیل شدن به قدرت‌های جهانی بیان کرد و گفت: در ابتدای هر کاری نقایصی وجود دارد که طبیعی است لذا باید کارهایی را به جوانان سپرد و به آنها اعتماد و باور داشت.
گزارش/ نجمه خسروپرست
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 425883
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *