۰

بالابردن قرآن مجید در قله آراگاتس بام کشور ارمنستان توسط کوهنوردان خاشی/ ورزشکاران ترویج دهندگان فرهنگ یک کشور هستند

مسئول گروه کوهنوردی باشباد گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان خاش در تمامی برنامه ها در کنار ما بود و از هیچ کمکی به ورزشکاران کوهنورد دریغ نکرده اند.
بالابردن قرآن مجید در قله آراگاتس بام کشور ارمنستان توسط کوهنوردان خاشی/ ورزشکاران ترویج دهندگان فرهنگ یک کشور هستند
 حسین عیسی زهی ریگی در گفتگو با خبرنگار تفتان ما؛با اشاره به اینکه ۲۰ سال است در رشته کوهنوردی بصورت نامنظم فعالیت داشته و با تشکیل گروه  این ورزش را به صورت منظم دنبال می کند گفت: اعضای اصلی و فعال گروه بین ۸ تا ۱۲ نفر می باشند اما با توجه به شرایط و اجرای برنامه ها در مناطق مختلف شرکت کنندگان در برنامه های سبک مثل تپه نوردی  و کوهپیمایی بین ۱۰ تا ۲۵ نفر متغیر می باشند.

ورزشکار رشته کوهنوردی شهرستان خاش افزود: با توجه به قرار گرفتن پنج قله مرتفع در استان تاکنون به چهار قله صعود داشته ایم همچنین به قله های دماوند، قله هزاربام استان کرمان و قله شیرکوه در استان یزد و قله های برون مرزی آرارات در کشور ترکیه و آراگاتس در کشور ارمنستان صعود کردیم.

وی افزود: صعود قله های زیر ۴۰۰۰ متر در داخل کشور یک روز و قله های بالای ۴۰۰۰ متر دوتا سه روز و صعود به قله های برون مرزی حداقل یک هفته به طول می انجامد که شرایط اقلیمی و جغرافیایی نیز بی تاثیر نمی باشد.

حسین عیسی زهی با اشاره به حمایت مالی گروه کوهنوردی از طرف شهروندان شهرستان خاشی گفت: شرکت تولیدی قطعات خودرو تفتان پارت و جمعیت هلال احمر تاکنون بیشترین حمایت و کمک را به گروه داشته اند سایر مسؤلین فقط در حد وعده قول مساعدت داده و تاکنون هیچ اقدامی نداشته اند.

وی ادامه داد: در صعود قبلی به قله آرارات کشور ترکیه فرماندار شهرستان خاش هزینه های استارت کار را به گروه تزریق و همکاری لازم را انجام داند.

عیسی زهی هدف از صعود به قلل مختلف را ترویج فرهنگ ورزش در بین تمام اقشار جامعه و ایجاد انگیزه برای جوانان نام برد و تصریح کرد: کسب افتخار برای شهرستان خاش و معرفی فرهنگ غنی و آداب و رسوم شهرستان و استان به سایر جوامع از اهداف اصلی گروه کوهنوردی شهرستان خاش است.

وی در پایان از مسؤلین خواست ورزشکاران را بعنوان یکی از ستون های مهم جامعه حمایت کنند چرا که اگر این به این قشر  محدود از جوانان بها داد نشود و حمایت های لازم صورت نگیرد مسلما آسیب خواهند دید.

انتهای خبر/
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۵۳
کد مطلب: 453130
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *