۰
تلاش شهرداری برای ساماندهی زباله گرد ها و معتادین؛

ایجاد کمپ برای زباله گردها در خاش با همکاری بهزیستی

مهدی شهنوازی شهردار خاش گفت: شهرداری با کمک و هماهنگی بهزیستی تلاش می کند مشکلات ناشی از اسکان معتادین کارتن خواب و زباله گرد ها را با توجه به فصل سرما برطرف کند
ایجاد کمپ برای زباله گردها در خاش با همکاری بهزیستی
مهدی شهنوازی شهردارخاش در گفتگو با خبرنگار تفتان ما، به وجود بیش از  ۱۰۰ نفر زباله گرد و معتادان کارتن خواب اشاره کرد و‌گفت: شهرداری با کمک بهزیستی کمپ مجهز جهت اسکان این افراد تشکیل داده که جای خواب و‌همچنین غذای گرم به این افراد داده شود تا در فصل سرما و بنابر وظیفه انسانی دچار مشکل نشوند.


شهنوازی افزود: عدم تمایل بعضی از کارتن خواب ها به ماندن در کمپ مصرف مواد مخدر است و در بیرون دسترسی و تهیه مواد همچنین استفاده آن توسط معتادان راحت تر است. 

وی از  اجرای طرحی برای تعبیه سطل های زباله در مناطق مختلف شهر خبر داد و گفت: برای جلوگیری از سرقت سطل های زباله و واژگون کردن آشغالها توسط افراد زباله گرد و‌معتاد برنامه ریزی هایی انجام شده و در مرحله ابتدایی و طراحی می باشد.


شهردار خاش با اشاره به اینکه بسیاری از معتادان و زباله گردهای خیابانی خود دارای جا و مکان هستند گفت: یک باب منزل بعنوان کمپ برای این افراد اجاره شده آشپزخانه  جهت تهیه غذا و محل خواب دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر زباله گردها کودکان افغانی هستند گفت: این کودکان بر حسب آمار بیش از 100نفر هستند که اول صبح و قبل از ورود ماشین های شهرداری اقدام به تخلیه سطل ها و جمع آوری ضایعات می کنند که باعث آلودگی محیطی در سطح شهر میشوند.

انتهای خبر/
شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 452463
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *