تلاش شهرداری برای ساماندهی زباله گرد ها و معتادین؛

ایجاد کمپ برای زباله گردها در خاش با همکاری بهزیستی

1 بهمن 1401 ساعت 8:55

مهدی شهنوازی شهردار خاش گفت: شهرداری با کمک و هماهنگی بهزیستی تلاش می کند مشکلات ناشی از اسکان معتادین کارتن خواب و زباله گرد ها را با توجه به فصل سرما برطرف کند


مهدی شهنوازی شهردارخاش در گفتگو با خبرنگار تفتان ما، به وجود بیش از  ۱۰۰ نفر زباله گرد و معتادان کارتن خواب اشاره کرد و‌گفت: شهرداری با کمک بهزیستی کمپ مجهز جهت اسکان این افراد تشکیل داده که جای خواب و‌همچنین غذای گرم به این افراد داده شود تا در فصل سرما و بنابر وظیفه انسانی دچار مشکل نشوند.


شهنوازی افزود: عدم تمایل بعضی از کارتن خواب ها به ماندن در کمپ مصرف مواد مخدر است و در بیرون دسترسی و تهیه مواد همچنین استفاده آن توسط معتادان راحت تر است. 

وی از  اجرای طرحی برای تعبیه سطل های زباله در مناطق مختلف شهر خبر داد و گفت: برای جلوگیری از سرقت سطل های زباله و واژگون کردن آشغالها توسط افراد زباله گرد و‌معتاد برنامه ریزی هایی انجام شده و در مرحله ابتدایی و طراحی می باشد.


شهردار خاش با اشاره به اینکه بسیاری از معتادان و زباله گردهای خیابانی خود دارای جا و مکان هستند گفت: یک باب منزل بعنوان کمپ برای این افراد اجاره شده آشپزخانه  جهت تهیه غذا و محل خواب دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر زباله گردها کودکان افغانی هستند گفت: این کودکان بر حسب آمار بیش از 100نفر هستند که اول صبح و قبل از ورود ماشین های شهرداری اقدام به تخلیه سطل ها و جمع آوری ضایعات می کنند که باعث آلودگی محیطی در سطح شهر میشوند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 452463

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/interview/452463/ایجاد-کمپ-زباله-گردها-خاش-همکاری-بهزیستی

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir