۰
جولان آشغال‌ها در جوی خیابان‌ها؛

مقصر کثیفی جوی‌های خیابان‌های شهر خاش کیست؟

انباشت گل‌ولای و ته‌نشین شدن زباله‌ها در جوی‌های خیابان‌های سطح شهر خاش باعث بروز مشکلات بهداشتی برای شهروندان شده است.
مقصر کثیفی جوی‌های خیابان‌های شهر خاش کیست؟
مدیریت فاضلاب‌های شهری موضوعی مهم و حیاتی در هر شهری است که به‌صورت مستقیم بر سلامت عمومی و کیفیت زندگی اثر می‌گذارد، هرچند دفع و هدایت زباله‌های موجود در جوی‌های آب و لایه روبی به‌موقع در سطح شهرها چالش‌های قابل‌توجهی دارند، اما با راهکارهای مناسب می‌توان به‌درستی آنها را حل و باعث مشاهده‌کردن شهری تمیز بود.

ساکنان خیابان رودکی شهرستان خاش این روزها شاهد رهاسازی زباله‌ها از سوی برخی کسبه و شهروندان به داخل جوی و عدم تخلیه آنها هستند که با ایجاد بوی نامطبوع و در پی آن تجمع حشرات و بیماری‌ها خواهد بود؛ لذا شهرداری، مراکز بهداشت و سازمان محیط‌زیست در راستای سلامت شهروندان باید تمهیدات ویژه‌ای بیندیشند.

ریگی یکی از کسبه خیابان رودکی با اشاره به عدم لایه روبی به‌موقع و آزادسازی مسیر جوی‌های آب بیان کرد: انباشت گل‌ولای و ته‌نشین شدن زباله‌ها در این جوی‌ها باعث ایجاد فضایی نامطلوب در این خیابان و همچنین بوی آزاردهنده فاضلاب چه برای شهروندانی که از این مسیر عبور می‌کنند و چه ساکنین و کسبه شده است.

هاشم زهی یکی دیگر از ساکنین و کسبه این خیابان افزود: راکد ماندن آب‌ها و عدم رعایت بهداشت از سوی برخی از شهروندان که با رهاسازی فاضلاب به این جوی‌ها مشکل را دوچندان می‌کنند تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان و خانواده‌هایی است که در این مکان زندگی می‌کنند؛ لذا مسئولین مربوطه باید چاره‌اندیشی درستی در این زمینه داشته باشند.

وی ادامه داد: در مواقع بارندگی نیز به دلیل سرریزشدن جوی‌ها و مسدودشدن مسیرها در اثر انباشت گل‌ولای مشکلات زیادی دامن‌گیر عابرین و وسایل نقلیه در سطح شهر خواهد بود، عدم لایه‌روبی صحیح جوی‌های آب توسط مأمورین شهرداری را از مهدی شهنوازی شهردار خاش پیگیرشیم.

۹۰ درصد فاضلاب شهری خانوارها در جوی‌ها رهاسازی می‌شود

مهدی شهنوازی، شهردار خاش در گفتگو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: تمامی گل‌ولای ته‌نشین شده در جوی‌های آب که باعث ایجاد بوی نامطبوع و بسته‌شدن مسیر آب می‌شود هر سه روز یک‌بار توسط مأموران شهرداری جمع‌آوری و به خارج از شهر منتقل می‌شوند و به دلیل سختی کار و ترافیک هر تخلیه بار حدود سه تا چهار ساعت طول می‌کشد.

وی همچنین به جمع‌آوری زباله‌های اطراف جوی‌ها که در اثر سهل‌انگاری کسبه و مغازه‌داران به آب اضافه می‌شوند ادامه داد: باهمت مأمورین شهرداری تمامی زباله‌ها که باعث بسته‌شدن کانال آب شده بودند جمع‌آوری و مسیر رهاسازی و هدایت جوی‌های خیابان رودکی باز شد و مشکلی در این زمینه برای شهروندان وجود ندارد.

شهردار خاش خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد فاضلاب شهری خانوارها در همین جوی‌ها رهاسازی می‌شود و علاوه بر این نیز تخلیه زباله‌ها در جوی‌ها توسط مغازه‌داران و شهروندان عاملی مضاعف بر مشکلات تخلیه و لایه روبی جوی‌های آب است.

وی در پایان همیاری و کمک شهروندان و کسبه را در داشتن شهری تمیز و عاری از زباله مهم خواند و افزود: تمیز نگه‌داشتن شهر و دفع صحیح و اصولی زباله‌های مغازه‌ها نقش مهمی در جلوگیری از انباشت آنها به داخل مسیر جوی‌ها خواهد داشت چرا که دیگر شاهد مسدودشدن آب و ته‌نشین شدن زباله‌ها که هم برای مأمورین زحمت‌کش شهرداری و هم شهروندان مشکل‌ساز خواهد بود نخواهیم شد.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 453679
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *