۰
مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان:

آغاز فصل خانه تکانی و لزوم رعایت نکات ایمنی برق

حمیدرضا هاشم نژادمدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان گفت:یکی از علل شایع برق گرفتگی در روز‌های پایانی سال رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام نظافت لوازم برقی است.
آغاز فصل خانه تکانی و لزوم رعایت نکات ایمنی برق
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، همه ساله با فرارسیدن سال نو و آغاز فصل خانه تکانی به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی، شاهد حوادثی تلخ برای شهروندانمان هستیم، به همین جهت، لزوم رعایت نکاتی ساده اما مهم ایمنی در حوزه برق حائز اهمیت است.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان یکی از علل شایع برق گرفتگی در روز‌های پایانی سال رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام نظافت لوازم برقی دانست و اظهار داشت: خیس شدن پریز‌ها و اتصالات برقی و همچنین پاک کردن پریز‌های برق با دستمال‌های نمدار و خیس از جمله مواردیست که می‌تواند منجر به برق گرفتگی شود.

حمیدرضا هاشم نژاد قطع کنتور برق مهم‌ترین اقدامیست که هنگام نظافت وسایل برقی باید انجام شود، گفت: حتما قبل از شستشوی کابینت ها، هود، لوازم برقی و دیوار‌های آشپزخانه فیوز برق را قطع نموده و با استفاده از فازمتر از قطع بودن برق آشپزخانه مطمئن شویم.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: شهروندان باید از وصل مجدد برق و اتصال وسایل برقی به پریز تا خشک شدن کامل کف و دیوار آشپزخانه خودداری نمایند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهروندان از آویزان یا پهن نمودن موکت، فرش، پرده و غیره در پشت بام و نزدیک شبکه برق خودداری کنند و در صورت لزوم حتما نسبت به محکم نمودن لوازم اطمینان حاصل نمایند.

هاشم نژاد اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی استان و وزش باد در منطقه، امکان افتادن این لوازم به روی شبکه‌های توزیع برق وجود دارد که این امر خسارت و خطرات بسیاری ایجاد می‌کند.

انتهای خبر/

 
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 452740
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *