۰
در آستانه میلاد بانوی دوعالم برگزار شد؛

با الگو گیری از حضرت زهرا بهترین مادر و بهترین همسر باشیم

حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه خاش گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بعنوان یک مکتب علم آموز و چراغ هدایت برای تمامی بانوان، مادران، و دختران ما که با تأسی از سیره و روش زندگی آن حضرت میتوانند راه سعادت دنیا و آخرت را پیدا کنند می باشد.
با الگو گیری از حضرت زهرا بهترین مادر و بهترین همسر باشیم
به گزارش  تفتان ما، بمناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) یگانه دخت نبی مکرم اسلام و روز زن و مادر جشن باشکوهی با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان امام جمعه شهرستان خاش، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا خسروی مسؤل عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی و طلبه ها و بانوان دوستدار اهل بیت (ع) به میزبانی حوزه علمیه الزهرا(س) خاش برگزار شد.

دهقان از سن تکلیف برای دختران بعنوان سنی که باید با احکام و فرایض دینی آشنا شوند و آنها را در زندگی خود بکار گیرند نام برد و افزود: از این به بعد دو فرشته مکلف به نوشتن بدی ها و خوبی های اعمال ما خواهند شد.

حجت الاسلام خسروی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: زن و مرد از حقوق برابری در جامعه اسلامی برخوردارند نقشها مختلف هستند ولی تکالیف زن و مرد یکسان است.

خسروی بیان کرد: تفاوت هایی بین زنان و مردان وجود دارد و مسؤلیت ها متناسب با تفاوت ها می باشد تا هر کدام به بهترین نحوه وظایف خود را انجام دهند.

وی اظهار کرد: طبیعت وجودی زنان و مردان متفاوت است و هر کدام دارای فطرت درونی با ویژگیهای خاص خود می باشند لذا نگاه قران به زن و مرد نگاه انسان است و هیچ تفاوتی ندارند.

وی بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری زنان و بانوان فرزانه، کارآمد، مجرب، عاقل و دانشمند باید در رده های گوناگون تصمیم سازی و تصمیم گیری کشور نقش داشته باشندقبل از اسلام زن در محرومیت فراوانی بود و از جایگاه مناسب اجتماعی برخوردار نبودند ولی در سایه اسلام زن از شخصیت والایی برخوردار و از موقعیت اجتماعی مناسب برخوردارشد.
نگاه اسلام به زن نگاهی سرشار از ارج و ارزش است بانوان ما با الگو گیری از زندگی حضرت زهرا(س) خواهند توانست به نهایت ارج و قرب الهی برسند و سعادتمند شوند.


انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۹
کد مطلب: 452439
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *