۰
معتمدین، تاثیرگذاران امر انتخابات؛

وظیفه معتمدین، افزایش مشارکت مردمی در جامعه است

معتمدین نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و حضور پر رنگ مردم پای صندوق‌های رأی با شناسایی و معرفی کاندیدهای اصلح به جوانان و مردم دارند.
وظیفه معتمدین، افزایش مشارکت مردمی در جامعه است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «تفتان ما»، معتمدین در سیستان و بلوچستان جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد؛ معتمد محل رجوع و محل تکیه و اعتنا همه اقشار مردم است و به‌گونه‌ای عمل کرده که هر گونه ابهامی کف جامعه وجود دارد به معتمد رجوع و کسب تکلیف و مشاوره می‌گرفتند.
 
 در طول ۴۵ سال نظام جمهوری اسلامی، استان جایگاه خود را باتکیه‌بر معتمدین حفظ کرده و در تمام عرصه‌ها ظهور کرده و مردم اگر مشکلاتی در زمینه‌های مختلف داشتند؛ به کمک و آگاهی معتمدین حل کرده‌اند.
 
 معتمدین شیعه و سنی با آگاهی و بصیرت و ایجاد انگیزه در بین جوانان می‌توانند میزان مشارکت را افزایش یابند؛ و معتمدین با تلاش خود برای حل چالش‌های جوانان اعتماد آنان را جلب کنید.
 
 معتمدین با صبر و حوصله در ارتباط با جوانان، مشارکت مردمی را افزایش می‌دهند
 
 فرازمند معتمد زاهدان بیان کرد: از گذشته چهره معتمدین در ایران اسلامی جایگاه ویژه‌ای داشته؛ و مردم همیشه به این قشر از جامعه اعتماد و انسجام و وحدت ناشی از نگاه این عزیزان نسبت به مردم است.
 
 وی افزود: درگذشته که دادگاه‌های مختلف وجود نداشت و این معتمدین بودند که با حضور در مسجدها برای حل مشکلات و دعاوی امور مردم را بر عهده می‌کردند.
 
 معتمد زاهدان تصریح کرد: در استان خوشبختانه معتمدین با در کنار یک انسجام و وحدت خانه‌ای را فراهم کردند و تکلیف معتمدین این است که مردم اعتماد را نسبت به معتمدین داشته باشند.
 
 وی ادامه داد: به طور مثال در یک تیم فوتبال یک نفر باتجربه در تیم است که به دلیل باتجربه بودن و دارای فنون خاصی و آگاه‌تر از بقیه، همه اعضای تیم از آن تبعیت می‌کند.
 
 فرازمند اظهار کرد: به گفته امام علی (ع) هر معتمد باید با سعد صبر، بصیرت لازم و حوصله کافی چالش‌های که یک جوان با آن روبه‌رو است را برای آن بیان کند.
 
 وی خاطرنشان کرد: معتمد باید با صبر در ارتباط با جوانان درجه اعتماد را ارتقا بدهند تا مشارکت را شکوه بیشتر به آن بدهند.
 
 معتمد باید حق‌گو و حق‌بین باشد

 سرگزی معتمد زاهدان بیان کرد: رسالت معتمدین یک رسالت خاص و منحصربه‌فرد به‌خصوص در این استان است؛ در هر شرایطی اگر مشکلی در هر زمینه برای مردم ایجاد شود؛ مردم این استان از هر قوم و فامیلی بیشتر از طریق مردم‌داری و ریش‌سفیدی آن را حل می‌کنند.
 
 وی افزود: معتمدین باید حق ببینند، حق بگویند و حق بدهند از همان ابتدای انقلاب چه در عرصه‌های جبهه و جنگ و چه در عرصه‌های میدانی حضور معتمدین بی‌بدیل بوده است.
 
 این معتمد زاهدان تصریح کرد: افتخار بزرگی برای جامعه استان چه اهل‌تسنن و چه اهل‌تشیع که همیشه پشتیبان نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند و به فرمایشات مقام معظم رهبری و مسئولین نظام لبیک گفتند.
 
 احترام و اعتماد به معتمدین یک ارزش است

 کوچک زایی، استاد دانشگاه در خصوص معتمدین بیان کرد: خوشحال هستیم که در استانی زندگی می‌کنیم که نقش معتمدین در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و مردمی و سیاسی از همه جای کشور پررنگ‌تر است.
 
 وی افزود: در استان ما ارزش‌گذاری به بزرگان و اعتماد به آنان وجود دارد و جوانان و نوجوانان به بزرگان احترام می‌گذارند و این عین ارزش است.
 
 استاد دانشگاه تصریح کرد: حفظ این ارزش و انتقال آن به نسل‌های آینده کار بسیار بزرگی است؛ در بحث‌های سیاسی و اجتماعی هم معتمدین بدون هیچ حقوق و دستمزدی از وقت و مال خود با ایجاد جلساتی در منزل برای اینکه خدمتی به جامعه کنند؛ انجام می‌دهند.
 
 وی ادامه داد: در این برهه زمانی ما نیازمند تلاش برای افزایش مشارکت مردمی به کمک ایجاد جلسات و افزایش آگاهی و بینش از طریق معتمدین هر قوم و طایفه‌ای هستیم تا با حضور پر رنگ مردم در انتخابات خاری بر چشم دشمن باشیم.
 
 معتمدین با صداقت و آگاهی لازم در افزایش مشارکت مردمی مؤثر هستند
 
 عیسی پیری، عضو هیئت‌علمی دانشگاه در خصوص تعریف معتمد بیان کرد: معتمد به کسانی گفته می‌شود که مورداعتماد مردم و از اساس کارهای را مردم به آنها می‌سپارند و با آرامش بیشتری از معتمدین در جهت حل مشکلات خود استفاده کنند.
 
 وی افزود: از ابتدای انقلاب انتخابات در شهرها و روستاها و استان‌ها در دست مردم و معتمدین بوده و هم در رأی‌گیری‌ها و هم شمارش آرا معتمدین حضور پر رنگ در جهت راهنمایی و کمک داشتند.
 
 عضو هیئت‌علمی دانشگاه تصریح کرد: اگر معتمدین دارای صداقت، بصیرت و آگاهی به امور کارها آشنا باشند؛ باعث پیشرفت در امور کارها و رفع مشکلات آحاد مردم می‌شود.
 
 وی ادامه داد: در هر کاری که معتمدین حضور دارند؛ کارها پیشرفت و امنیت امور و جامعه بیشتر و دغدغه‌ها و مشکلات کمتر می‌شود.

پیری معتمدین کارهای را برای افزایش ضریب مشارکت مردم انجام بدهند، اظهار کرد: کشور ما کشوری قومی است؛ اقوام مختلفی با صلح و برادری در کنار هم کشور را تشکیل داده‌اند؛ در استان ما در عرصه‌های مختلف قضایی و مردم‌داری معتمدین نقش مهمی دارند به‌طوری‌که هیئت‌های حل اختلاف در شهرها و روستاها از مجموعه معتمدین به وجود آمده است.
 
 وی در زمینه مشارکت مردمی گفت: هم معتمدین با آگاهی و شناخت و تجربیاتی که دارند مردم را تشویق به مشارکت کنند؛ چون مقام معظم رهبری هم از ابتدای انقلاب دنبال حضور پر شور مردم بوده‌اند؛ و همچنین معتمدین با مشهورت باهم کاندیدهای که از نظر آنها اصلح‌تر را به مردم معرفی کنند.
 
 عضو هیئت‌علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: معتمدین می‌توانند با شناسایی کاندیدهای اصلح خواسته‌های جوانان را به آنان منتقل کنند و برخورد این ارتباط بین معتمدین و کاندیدها جمع‌آوری و تقدیم قشر جوان و مردم شود و بنا بر اعتمادی که مردم به این بزرگان دارند ضریب مشارکت افزایش می‌یابد.
 
 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcae0n6u49niy1.k5k4.html

T
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۰۷
کد مطلب: 453829
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *