۰
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد:

معرفی ۷۲۴ طرح مشاغل خانگی به بانک‌های عامل در سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از معرفی ۷۲۴ طرح مشاغل خانگی به بانک‌های عامل این طرح در استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خلیل احمد سلامی در جلسه کمیته فنی ساماندهی مشاغل خانگی استان بیان کرد: از محل اعتبارهای مشاغل خانگی سال ۱۴۰۲ سیستان و بلوچستان، تا امروز ۷۲۴ طرح با مبلغ ۹۱ میلیارد و ۴۳۹ میلیون تومان به بانک معرفی شده است.

وی اظهار کرد: بانک‌های توسعه تعاون، رفاه کارگران، پست‌بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و مهر ایران، هشت بانک عامل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان هستند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان میزان تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی را ۱۶ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این تسهیلات به ۱۲۸ طرح با اشتغال‌زایی ۱۶۳ نفر پرداخت شده است.

سلامی گفت: با مصوبه جلسه اخیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان، اعتبار تخصیص‌یافته به شهرستان‌هایی که در جذب و پرداخت تسهیلات ضعیف عمل کردند، به شهرستان‌های موفق منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: علی‌رغم چالش‌هایی که بانک‌های استان اعم از ابلاغ مرحله‌ای اعتبار از سوی بانک‌های مرکز و عدم استقرار شعب در برخی شهرستان‌ها مواجه هستند، تلاش‌ها برای جذب حداکثری اعتبار ابلاغی متمرکز خواهد بود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: دولت با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت، سعی در تقویت بنیه اقتصادی فعالان حوزه کسب‌وکارهای خانگی را دارد که عمدتاً به‌صورت خانوادگی اداره می‌شوند و جزو ظرفیت‌های پرکشش اشتغال‌زایی به شمار می‌رود.
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 453357
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *