۰
دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد:

معرفی ۱۸۷۴۴ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان به بانک‌ها

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۸ هزار و ۷۴۴ نفر از متقاضیان تسهیلات نهضت ملی مسکن این استان در نقاط شهری و روستایی به بانک‌ها معرفی شدند.
معرفی ۱۸۷۴۴ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان به بانک‌ها
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، عطاء اله اکبری در ششمین جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان در سال جاری با بیان اینکه ۲۲۴ هزار و ۷۶۴ نفر از شهروندان این استان برای خانه‌دارشدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند، بیان کرد: تاکنون از مجموع نام‌نویسی کنندگان صلاحیت ۳۳ هزار و ۲۷۷ نفر برای انجام فرایند اداری ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن تأیید شده است.
 
وی از پرداخت هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و افزود: تاکنون عقد قرارداد تسهیلات بانکی برای حدود  ۲۱ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن به مبلغ قرارداد سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان انجام شده است که بر اساس پیشرفت فیزیکی هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
 
اکبری از همکاری و تعامل سازنده بانک مسکن در پرداخت تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان قدردانی کرد.
 
دبیر شورای مسکن استان با بیان اینکه بحث اشتغال‌زایی یکی از مسائل مهم و دغدغه مسئولان است و یکی از صنایعی که می‌تواند در توسعه اقتصادی و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال مؤثر باشد، حوزه ساخت‌وساز و تولید مسکن است، تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن استان یک طرح تحول‌آفرین بوده به‌طوری که ضمن رونق‌بخش تولید در واحدهای صنعتی کوچک با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در نقاط شهری و روستایی استان اشتغال ۳۴ هزار و ۷۱۵ نفر را به همراه داشته است.
 
اکبری با اشاره به آخرین وضعیت ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن به استان حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکونی است که تاکنون برای ساخت ۳۳ هزار و ۵۰۶ واحد شهری و روستایی پروانه ساختمانی صادر شده است و همچنین ۳۰ هزار و ۹۶۲ واحد در مرحله فونداسیون، ۲۰ هزار و ۳۲۴ واحد در  اسکلت و سقف، ۱۶ هزار و ۶۵۰ واحد در مرحله سفت‌کاری و ۱۲ هزار و ۱۷۵ واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.
 
دبیر شورای مسکن استان طرح نهضت ملی مسکن را فرصت ارزشمند برای احیای بافت فرسوده عنوان کرد و گفت: سهمیه چهار‌ساله طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده استان هشت هزار و ۶۴۵ واحد است که تاکنون برای چهارهزار و ۶۴۶ واحد پروانه ساختمانی صادر شده است.
 
وی تأکید کرد: ضروری است شهرداران استان با برنامه‌ریزی اصولی نسبت به احیای بافت فرسوده در قالب نهضت ملی مسکن اقدام کنند و فرمانداران هم نظارت‌های لازم را دراین‌خصوص داشته باشند.
 
اکبری از واگذاری زمین برای احداث ۹ هزار و ۱۸۷ واحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در این استان خبر داد و اذعان کرد: باتوجه‌به اینکه توسعه افقی شهرها یکی از مهم‌ترین راهکارهای دولت برای اجرا و شتاب‌بخشی در روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن محسوب می‌شود زمین برای ساخت ۸۷ هزار ۹۶ واحد ویلایی در تمامی شهرستان‌های استان به‌جز زاهدان و چابهار تأمین شده که تاکنون زمین برای ساخت ۹ هزار و ۱۸۷ نفر واجد شرایط واگذار شده است.
 
دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت اجرای طرح جوانی جمعیت گفت: زمین برای ساخت ۹ هزار و ۴۸ واحد ویلایی طرح جوانی جمعیت در استان تأمین شده است که به افراد واجد شرایط در شهرستان‌های مشمول واگذار می‌شود.


انتهای خبر/
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 453213
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *