۰
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد:

تأیید ۷۳۱ درخواست بازنشستگی پیش از موعد در سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در ۶ماهه اول سال جاری، با ۷۳۱ درخواست بازنشستگی در کمیته‌های مشاغل سخت و زیان‌آور این استان موافقت و درخواست‌کننده‌ها از مزایای آن بهره‌مند شدند.
تأیید ۷۳۱ درخواست بازنشستگی پیش از موعد در سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خلیل احمد سلامی بیان کرد: مطابق قانون، کارگران شاغل در کارهای سخت و زیان‌آور با داشتن سابقه ۲۰ سال متوالی در پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی و درصورتی‌که سوابق بیمه شده به‌صورت متناوب باشد با ۲۵ سال پرداخت حق بیمه می‌تواند بازنشسته شوند.

وی افزود: در نیمه نخست امسال، ۳۶ جلسه کمیته بدوی و پنج جلسه کمیته تجدیدنظر مشاغل سخت و زیان‌آور در سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: مشاغلی که به‌تناسب شغل، کارگر فشار جسمی و روحی بسیاری را متحمل می‌شود به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور تعریف شده‌اند.

سلامی با بیان اینکه ثبت درخواست بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور به‌صورت اینترنتی و از طریق سامانه www. sakht. mcls. gov.ir انجام می‌شود، گفت: نتیجه بررسی و رای صادر شده از سوی درخواست‌کننده قابل‌پیگیری و رصد است.

وی تأکید کرد: بازرسان کار استان، ایمنی و بهداشت‌کار کارگاه‌های مختلف را به‌صورت زمان‌بندی شده و یا سرزده مورد بررسی و نظارت قرار می‌دهند و در موارد لازم، نواقص به کارفرمایان ابلاغ خواهد شد.

انتهای خبر/
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 453347
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *