۰
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

سرعت‌بخشی در اجرای طرح مسکن نیازمند تزریق تسهیلات

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بر لزوم تزریق به‌موقع تسهیلات بانکی برای سرعت‌بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تأکید کرد.
سرعت‌بخشی در اجرای طرح مسکن نیازمند تزریق تسهیلات
به گزارش پایگاه خبری تفتان مابه نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری در نشست بررسی روند نحوه پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل طرح نهضت ملی مسکن استان بیان کرد: تاکنون ۳۸۲۱ میلیارد تومان قرارداد تسهیلات بانکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان منعقد شده که ۱۸۰۲ میلیارد تومان آن به سازندگان و خود مالکین باتوجه‌به پیشرفت فیزیکی پرداخت شده است.
 
وی با بیان اینکه منابع بانک‌ها برای نهضت ملی مسکن باید بلندمدت و متناسب با این طرح باشد، گفت: باتوجه‌به تأکیدات برای تأمین مالی ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن و الزام قانونی آن نباید جای هیچ‌گونه تعللی از سوی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات وجود داشته باشد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: این استان با فعالیت مطلوب تعاونی‌های مسکن از استان‌های موفق در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که تداوم این مسیر برای بهره‌مندی هر چه سریع‌تر شهروندان گرامی به مسکن مناسب نیازمند تعامل بیشتر بانک‌هاست.
 
اکبری با تأکید بر ضرورت توجه تمام بانک‌ها به طرح نهضت ملی مسکن گفت: هیچ مانعی نباید بر سر راه اعطای تسهیلات بانکی در اجرای این طرح باشد و مسئولان بانک‌ها باید همه تلاش خود را برای رفع این موانع انجام دهند.
 
وی با بیان اینکه طرح بزرگ و فراملی نهضت مسکن با اهداف بزرگی تعریف شده است، افزود: بانک‌های عامل با تزریق بموقع تسهیلات در روند اجرای پیشرفت ساخت مسکن باتوجه‌به فصل کاری یاری‌رسان باشند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه ساخت مسکن سبب تحرک در اقتصاد می‌شود، تصریح کرد: هدایت نقدینگی به سمت مسکن ضمن کاهش تورم، رفع نیاز شهروندان به مسکن مناسب می‌تواند در حل معضل اشتغال و رونق صنایع کوچک نیز تأثیر داشته باشد و مشکلات معیشتی مردم را حل نماید.
 
 اکبری مسکن را اهم مسائل و مهم‌ترین دغدغه مردم دانست و تأکید کرد: این اداره کل تأمین مسکن را با تلاش مضاعف و بی‌وقفه پیگیری می‌کند.
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 453322
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *