۰
حضور ه‍یئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری در خاش

همه با هم برای اتحادو اقتدار پرچم و انقلاب

مردم بلوچ مرمانی ولایتمدار و شجاع بوده اند که تاریخ گواه بر این وطن پرستی بوده و هست
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری در راستای ابلاغ پیام و توجه ویژه رهبری به این استان است که با استقبال علما، سران طوایف، مسؤلین و اقشار مختلف مردم همراه بود.

حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه شهرستان خاش گفت: ۱۸سال حضور من در این استان شاهد چیزی جز برادری و اخوت ولایتمداری نبوده است.

دهقان گفت: مردم ما با شرکت در راهپیمایی ۱۳آبان نشان دادند اندک جمعیتی که آشوب و اغتشاش ایجاد کردند فریب خوردگانی هستند که مردم هیچ توجه ای به آنها نداشته و ندارند.

دهقان افزود: مقام معظم رهبری همواره به مردم و این استان لطف داشته اند و مردم هم با عهدی ناگسستنی پیرو خط ولایت خواهند بود.

صاحب گل صالحی فرماندارخاش: اگر به تاریخ نگاهی بیندازیم همیشه این مردم در مقابل استکبار ایستادگی کرده و اجاره ندادند حتی یک وجب از خاک این کشور بدست دشمن بیفتد.

صالحی افتتاح پروژه خط گاز در روستاها راه نگاه ویژه مقام معظم رهبری در استان خواند و گفت: من به عنوان فرزند بلوچ حرف میزنم دشمنان بدنبال تفرقه و تجزیه طلبی هستند در رسیدگی به اختلافات باید همه چیز مطابق با خلق و خوی این استان دیده شود.

با نگاه پدرانه مقام معظم رهبری کسانی که کشته شده اند شهید و آسیب دیدگان جانباز حساب خواهند شد و بهتر است رسیدگی به عاملان این جریان نیز در دستور کار قرار گیرد.

صالحی تحقق بخشی از مطالبات مردم را بدست نظام مشت محکمی بر معاندان و دشمنان خواند و خواستار رسیدگی به مطالبات مردم شد.

مولوی  محمد علی شهنوازی (حافظ)امام جمعه اهل سنت خاش گفت: ما با هم خواهر و برادر هستیم و مردم ما پایبند به نظام و انقلاب هستند.

کریم بخش کردی استاد دانشگاه گفت: مردمان بلوچ زمانی که قاجار کشور مارا تقسیم میکرد جلوی انگلیس ایستاده و اجازه ندادند خاک این مملکت بدست اجنبی بیفتد.

کردی بیان کرد: مردم ما با محرومیت ساخته و میسازند ولی وصله های سنگینی چون تجزیه طلبی را قبول نمیکنند ما با بی عدالتی و تبعیض مخالفیم پیام ما را به مقام معظم رهبری برسانید.

مولوی عبدالستار حسین زهی: مردم ولی نعمت ما هستند و ما هرچه داریم از مردم است.
مردم ما تجزیه طلب نیستند و همیشه حامی نظام بودند و اهل سنت معتقدند این استان استان وحدت است.

محمد جواد حاج علی اکبری نماینده ویژه مقام رهبری گفت: خوشبختم از زیارت شما و توفیق سفر به این استان هم در مرکز استان و هم شهرستان ها که در محضر مردم عزیز مشرف شدیم جلسات متعددی برگزار کردیم با گروه های مختلف و در عمل به فرمان رهبری حامل سلامشان هستیم و ماموریت رسیدگی به درخواست ها و مطالبات مردم را داریم.

علی اکبری حوادث اخیر را برای همه ناراحت کننده خواند وگفت: استان سیستان و بلوچستان مانند همه ی استان های دیگر نقاط ضعف و نقاط قوت دارد و در حال رشد است ایران امروز ایران ۲۰سال پیش نیست چه برسد ایران ۴۰سال پیش مسیر پیشرفت بدست فرزندان ما در حال طی شدن است.

مطالبات باید از روی منطق و گفتمان باشد با تخریب و آتش زدن اموال عمومی و کشتار تعرض به جان و مال مردم راه به جایی نمیبریم.
علی اکبری با اشاره به رنجش مقام معظم رهبری از اتفاقات اخیر در استان یاد آور شد: خطاها باید برسی شود ما عزادار کسانی که کشته شدن هستیم بحث شیعه و سنی برای ما بی معناست  در بحث زاندانی ها مواردی غربالگری و آزاد شدند احترام به بزرگترها در بلوچستان زبانزد است  و من به چشم خود  این سنت پسندیده را دیدم.

علی اکبری نماینده ویژه مقام معظم رهبری در پایان گفت: همه ما برای امنیت باید دست به دست هم دهیم و پای انقلاب و این پرچم بمانیم.


انتهای پیام/
سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب: 452303
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *