۰
مسئول کتابخانه های عمومی خاش خبر داد:

عضویت بیش از ۳ هزار نفر در کتابخانه های عمومی خاش/ دستگاه‌های متولی باید فرهنگ مطالعه و كتابخواني را در جامعه گسترش دهند

مسئول كتابخانه هاي عمومي شهرستان خاش گفت: بيش از 3 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان خاش هستند و جوانان بیشترین عضویت را در اين كتابخانه ها دارند.
عضویت بیش از ۳ هزار نفر در کتابخانه های عمومی خاش/ دستگاه‌های متولی باید فرهنگ مطالعه و كتابخواني را در جامعه گسترش دهند
نواب كرد در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه تمامي مدارس شهرستان داراي کتابخانه تخصصی مجهز هستند، اظهار كرد: بايد دانش آموزان در اوقات فرات به مطالعه بپردازند و فرهنگ کتابخوانی ترویج پیدا کند.
 
وي افزود: شهرستان خاش دارای سه هزار و 844  عضو فعال و داراي پنج باب کتابخانه دولتی و یک باب کتابخانه مشارکتی(اداره زندان خاش) با تعداد 57 هزار و 713 نسخه کتاب است که اعضای فعال از آنها استفاده می کنند.
 
كرد با بيان اينكه روزانه 120 نفر از امكانات كتابخانه هاي عمومي شهرستان خاش بهره مند مي شوند، تصريح كرد: به مدت دو سال كتابخانه شهيد بهشتي به صورت دو شيفت از هفت صبح تا 6 بعدازظهر خدمات رساني مي كند.
 
وي بيان كرد: شهروندان از  ظرفیت کتابخانه اين شهرستان جهت انجام کارهای مطالعاتی و پژوهشی و تحقیقاتی خود بهره می گیرند.
 
رئيس كتابخانه هاي عمومي شهرستان خاش با بيان اينكه کتاب های الکترونیکی هم جهت استفاده از کتابخوان ها در سطح کتابخانه های شهرستان موجود است، خاطرنشان كرد: افراد می تواند با استفاده از تلفن های هوشمند در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز گام بردارند.
 
وي ادامه داد: دانشجویان و دانش آموزان بیشترین مراجعه کننده به کتابخانه های سطح شهرستان هستند که به جهت استفاده از کتاب های درسی، کمک درسی و انجام تحقیق به کتابخانه مراجعه می کنند.
 
كرد با بيان اينكه شهرداری خاش بايد بر حسب درآمد و بودجه خود ماهیانه 30 میلیون ریال به حساب کتابخانه ها پرداخت می کند، گفت: شهرداری در 6 ماه نخست سال جاری يك میلیارد ریال بابت سهم نیم درصد به حساب انجمن واریز کرده و بزودی نیز بقیه آن پرداخت می شود.
 

 
وي بيان كرد: کتاب های درسی و کمک درسی بیشترین تقاضای کتاب در سطح کتابخانه های عمومی شهرستان را دارد که خریداری این حجم از کتاب از توان کتابخانه ها خارج است.
 
كرد با بيان اينكه کتاب دریچه ای به سوی جهان شگفت انگیز علم، معرفت و مطالعه است، ادامه داد: اداره کتابخانه عمومی شهرستان خاش هر ماه مسابقاتی از قبیل نقاشی، کتابخوانی برای گروه های مختلف خوانندگان می گذارد .
 
وي با بيان اينكه همه مسئولین ادارات باید خود را در جهت فرهنگ کتاب خوانی و گسترش آن موظف بدانند، تصريح كرد: اداره کتابخانه عمومی شهرستان خاش در راستاي گسترش فرهنگ کتابخوانی جهت اطلاع رسانی تلاش زیادی انجام داده و اعضای زيادي را عضو كرده است.
 
مسئول كتابخانه هاي عمومي شهرستان خاش با بيان اينكه هفته کتاب بهترین فرصت در راستاي اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است، اذعان كرد:  جسم انسان به انواع غذاها و میوه‌جات با خواص و ویتامین‌های مفید نياز دارد لذا روح بشر نیز به غذاهای سالم و پرفایده نیازمند است که کتاب این نیاز انسان را برآورده می‌کند.
 
وي با اشاره به برنامه هاي هفته كتاب و كتابخواني، گفت: تبليغات به صورت بنر براي عضويت رايگان شهروندان، بازديد مدارس از كتابخانه هاي عمومي شهرستان، نشست كتابداران در مدارس شهرستان، تقدير و تشكر از نويسندگان بومي، برپايي نمايشگاه كتاب در كتابخانه، اهداء كتاب به مدارس مقاطع دبستان و پيش دبستاني، اجراي مسابقات كتابخواني، نقاشي، كار دستي، قصه گويي و روزنامه ديواري در كتابخانه عمومي شهيد بهشتي، ديدار كتابداران با امامان جمعه، فرماندار و شهردار و تجديد بيعت نويسندگان كتابداران با شهدا از جمله برنامه هاي اين هفته است.
 
كرد با بيان اينكه روح انسان به مسائل مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و غيره  احتیاج دارد، اظهار كرد: این نیازمندی به جز از طریق مطالعه و استفاده از منابع تالیف شده توسط بزرگان و اندیشمندان امکان‌پذیر نیست.

انتهاي پيام/
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 442403
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *