۰
فرمانده تیپ تکاور ۱۱۰ سلمان فارسی سیستان و بلوچستان:

وحدت و اتحاد مردم سیستان و بلوچستان زبانزد خاص و عام است/ امنیت پایدار در جنوب شرق کشور مرهون طوایف مرزنشین است

فرمانده تیپ تکاور 110 سلمان فارسی سیستان و بلوچستان گفت: وحدت و اتحاد مردم سیستان و بلوچستان زبانزد خاص و عام است و سران طوایف در کنار بسیجیان و پاسداران همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند.
وحدت و اتحاد مردم سیستان و بلوچستان زبانزد خاص و عام است/ امنیت پایدار در جنوب شرق کشور مرهون طوایف مرزنشین است
به گزارش  تفتان ما ،سردار قربان محمد اشعری در همایش تجلیل از نخبگان طایفه مرادزهی سيستان و بلوچستان، با بيان اينكه بايد نخبگان داخلي پس از فرمايشات گوهر بار رهبر انقلاب اسلامي سخنان رهبري را منعكس كنند، اظهار كرد: بايد از فرامین مقام معظم رهبری اطاعت پذيري داشته باشيم و با بصيرت و دشمن شناسي در راستاي اهداف نظام گام برداريم.
 
وي بيان كرد: وحدت و همدلی پیش نیاز مهم برای حفظ امنیت و کمک به سلامت در جامعه است و در استان پهناور سيستان و بلوچستان شيعه و سني همدل و متحد در كنار يكديگر زندگي مي كنند.
 
سردار اشعري گفت: امنیت و سلامتی دو نعمت ارزشمند هستند که همه افراد در اجتماع باید قدردان آنها باشند.
 

 
وی با تاكيد بر اهميت آمادگی برای مقابله با توطئه های دشمنان، افزود: دشمنان اسلام و کشور از حدود چهار دهه قبل تاکنون برای نابودی کشور و مردم ما برنامه ریزی و هدف گذاری داشته اند و همچنان همان رویه جنایتکارانه و مداخله جویانه خود را ادامه می دهند.
 
سردار اشعري با بيان اينكه تولید قدرت برابر با بازدارندگی است، گفت: یکی از راهکارهای تولید قدرت، خوب عمل کردن، گوش دادن و به هنگام، عمل کردن به اوامر رهبری است.
 

 
وي بيان كرد: یکی از اهداف دشمن بی تفاوت کردن مردم به خصوص جوانان نسبت به اوضاع کشور است و لذا بايد همانند شهدا در تمامي عرصه‌ ها وارد عمل شده و نسبت به هویت و اساس نظام بی تفاوت نباشیم.
 
فرمانده تیپ نیروی مخصوص 110سلمان فارسی گفت: یکی از وظایف و رسالت های مهم و اصلی نخبگان و فرهیختگان هر جامعه، گفتمان سازی و تبیین اصول و آرمان‌ های حاکم است.
 
وی خاطرنشان كرد: اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات مردم در مسائل معشيتي است و رهبر انقلاب چندین سال پشت سر هم بر مقوله اقتصاد مقاومتی تاکید داشته اند.
 

* براي دست یافتن به علم باید تلاش کنیم،
امام جمعه شهرستان خاش در این مراسم با بيان اينكه جهت دست یافتن به علم باید تلاش کنیم، اظهار كرد: تلاش در راستاي كسب علم از سفارشات دين مبين اسلام است و لذا امروزه دین و علم از منطقه با برکت ایران ما به سراسر جهان صادر می‌شود.
 
حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان با بيان اينكه دنیا مدیون پزشکی ایران است، افزود: در زمان هاي گذشته وسایل جراحی را نیز ایرانی‌‎ها می‌ساختند و لذا بايد نخبگان برای دستیابی به علم بیشتر تلاش کنند تا از دنیا عقب نمانيم و دولت باید از نخبگان حمایت کند.
 
وي بيان كرد: تحقیق و پژوهش را باید از دوران کودکی به فرزندان خود آموزش دهیم و بستر و شرايط لازم جهت تحقیق و پژوهش از همان دوران کودکی و در مدارس در بین فرزندان ما نهادینه شود.
 
* علما و سران طوایف همیشه در همه صحنه‌ها گوش به فرمایشات رهبر انقلاب هستند
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش نیز در ادامه این همایش بر حفظ وحدت و همبستگی مردم شیعه و سنی تاکید کرد و گفت: علما و سران طوایف همیشه در همه صحنه‌ها گوش به فرمایشات رهبر انقلاب هستند زيرا در هيچ كشوري همانند رهبر ما وجود ندارد.
 
مولوی محمدعلي شهنوازي بيان كرد: ملت غيور و هميشه در صحنه ايران اسلامي در هشت سال دفاع مقدس با همدلی، وحدت و همبستگی و روحیه ایثار و مقاومت در برابر لشکر تا بن دندان مسلح به پیروزی رسید.
 
وي با بيان اينكه ملت ایران شهدای بسیاری را برای حفظ میهن تقدیم نظام کرده است، گفت: بايد قدر اين نظام را بدانيم و این شهداء افتخار بزرگی برای نظام هستند.
 
* ظام اسلامی ایران نمونه و شاخصی از وحدت و همدلی است
يكي از علمای اهل سنت سيستان و بلوچستان نيز در ادامه اين همايش، بيان كرد: نظام اسلامی ایران نمونه و شاخصی از وحدت و همدلی است و خداوند را شاکریم با همبستگی اقشار ملت و تعامل و مشارکت مردم با دولتمردان اقتدار و عظمت ایران حفظ شده است.
 

 
مولوی عبدالمجید مرادزهی بيان كرد: در کشور ما استعدادهای توانمندی وجود دارند و انتظار ما از نخبگان و استعدادهای برتر توجه به قرآن و سیره و روش نبی مکرم اسلام(ص) در کنار علم و دانش است.
 
* وحدت و همدلی رمزهای مهم موفقیت و رسیدن به توسعه پایدار است
بخشدار مرکزی خاش نیز در ادامه اين همايش وحدت و همدلی را از رمزهای مهم موفقیت و رسیدن به توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: امروزه نخبگان در جوامع مختلف دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و باید به عنوان سرمایه های اجتماعی و ملی مورد توجه بیشتر قرار گیرند.
 
مجتبی شجاعی بيان كرد: بهره گیری از قشر نخبه و توانمند در پیشبرد اهداف و برنامه ها بسیار مهم  است و حمایت و تقدیر از ذخایر علمی کشور به عنوان بازوان توانمند نظام، رمز بقا و استقرار سازه‌های مستحکم در فناوری ملی محسوب می‌شود.
 
* طایفه مرادزهی از پر جمعیت ترین طوایف شهرستان خاش است
مسئول فرهنگی طایفه مرادزهی نيز در ادامه اين همايش ضمن قرائت بيانيه اي در حمايت از سپاه، با اشاره به بيوگرافي طايفه مرادزهي گفت: طایفه مرادزهی از طوایف بومی تفتان و از پر جمعیت ترین طوایف شهرستان خاش است.
 
حبیب الله مرادزهی افزود: طايفه مرادزهي به گویش "پارسیوانی"تکلم می کنند و در ارتفاعات دامنه های تفتان به دامداری و کشاورزی مشغول بوده و بزرگترین دامداران سابق و فعلی منطقه هستند.
 
وي بيان كرد: طايفه مرادزهي مردماني خوش اخلاق، متدین، قرآن خوان، عالم و مولوی هستند و این طایفه در روند مهاجرت ها و کشمکش های زمان های گذشته بر خلاف دیگر اقوام کمتر تفتان را ترک كرده اند.
 
مرادزهي ادامه داد: طايفه مرادزهي سيستان و بلوچستان رابطه ی خویشاوندی با طوایف دیگر از جمله ریگی، گمشادزهی، شهنوازی، کهرازهی، شهلی بر، کرمزهی، سالارزهی، تمندانی، گرگيج، ناروئي و ترشابي دارند.
 

 
وي تصريح كرد: دامنه گستردگی و محل های سکونت طایفه مرادزهی در دامنه های تفتان، کولکو، انجیر تلخ، دومگ، دوشنگ، کلچات، جم چن، چاهک، روپس، لادیز، اسماعیل آباد خاش، اکبر آباد خاش، ناصر آباد خاش،گزند، بورتا، تمیز، ده ملا، پلنگسار، سه گر، گرداک، علی آباد، شونده، کشان زرد، زاغک، خارستان، تل میرک و تمين هستند.
 
مسئول فرهنگی طایفه مرادزهی اظهار كرد: همچنين طايفه مرادزهي در میرجاوه، تنک صحرا(سرهه) نیکشهر و زاهدان و ساير شهرهای استان سيستان و بلوچستان و نيز در استان به ويژه شهرستان بم، نرماشیر، رحمت آباد ریگان و جیرفت ودر استان گلستان سکونت دارند.
 

 
در پایان این مراسم از نخبگان فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی طایفه مرادزهی شهرستان خاش با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.
 
انتهای پیام/
 
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 442067
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *