۰

رفع اختلافات با استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان و سران طوایف در سیستان و بلوچستان

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان گفت: نقش و جایگاه ریش سفیدان و سران طوایف استان در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی مربوط به اختلافات فوق‌العاده موثر است.
رفع اختلافات با استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان و سران طوایف در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، رسول نامی در زاهدان اظهار داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم طرحی تحت عنوان نقش معتمدان، بزرگان و رهبران قبیله‌ای در پیشگیری از جرم و آسیب اجتماعی در سیستان و بلوچستان، را مورد حمایت قرار داد.
وی افزود: این طرح با هدف مشخص کردن جایگاه و میزان تاثیر معتمدان، ریش سفیدان و سران طوایف در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی با اتکا بر مطالعات پیمایشی در سیستان و بلوچستان صورت پذیرفته است.
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این پژوهش جامعه هدف تمامی ریش سفیدان، معتمدان و سران طوایف منطقه سیستان، سرحد و مکران(400 نفر) و نمونه نهایی برای آزمون فرضیات 198 پرسشنامه به دست آمده از جامعه بوده است.
وی گفت: نتایج این پژوهش نشان داده که در کاهش نقش و جایگاه ریش سفیدان در پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی رویکرد نهادها و سازمان‌های حاکمیتی و توسعه شهرنشینی بی تاثیر و گسترش وسایل ارتباط جمعی موثر بوده است.
نامی تصریح کرد: نکته قابل توجه دیگر میزان متوسط توفیق ریش سفیدان و سران طوایف در ایجاد صلح و سازش و رفع منازعات ارجاعی است بطوریکه در منطقه سیستان بیش از 51 درصد، در منطقه سرحد 4/68 درصد و در منطقه مکران 73 درصد پاسخگویان معتقدند که بین 75 تا 100 درصد مواردی که برای حل اختلافات به آنها مراجعه شده به صلح و سازش و رفع اختلاف منجر می‌شود.
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به کثرت موارد مراجعه به ریش سفیدان و سران طوایف استان و این حجم از توفیق در حل مسائل و رفع اختلافات، نقش و جایگاه ریش سفیدان و سران طوایف در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی مربوط به اختلافات فوق‌العاده است.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 430020
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *