۰

سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان ایرانی/ شیوع ابتلا به سنگ‌های ادراری کمتر از 2 در هزار است

رئیس کنگره انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینکه سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان ایرانی است،‌ گفت: یک سوم مراجعه به اورولوژیست‌ها در کشور به دلیل سنگ‌های ادراری است.
سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان ایرانی/ شیوع ابتلا به سنگ‌های ادراری کمتر از 2 در هزار است
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،امیرمحسن ضیایی در بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران اظهار داشت:‌کشور ایران بر روی کمربند سنگ قرار دارد و شایع‌ترین سنگ‌ها در بدن سنگ‌های ادراری است و شیوع آن کمتر از 2 در هزار است.
وی افزود: یک سوم بیمارانی که به اورولوژیست‌ها مراجعه می‌کنند به دلیل سنگ‌های ادراری بوده که بسیاری از آنان با روش‌های غیرجراحی قابلیت درمان دارند و امروزه موفقیت‌های زیادی در این زمینه حاصل شده است. 
رئیس کنگره انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینکه در زمینه درمان سنگ‌ها کمتر نیاز به جراحی بوده و کشور ما همه روش‌های جراحی پیشرفته سنگ را دارد، گفت: نوع آب آشامیدنی تأثیری در تشکیل سنگ‌های ادراری ندارد و این موضوع در هیچ مطالعه علمی ثابت نشده است. 
ضیایی اضافه کرد: البته در برخی از مناطق که آب سنگین بوده به دلیل حرارت بالا در منطقه ممکن است شانس تشکیل سنگ بیشتر شود، البته نمی‌توان از موضوع ژنتیک در این زمینه غافل ماند.همچنین برخی از استان‌ها در ایران مانند کرمانشاه و کردستان مردمانش بیشتر دچار سنگ‌های ادراری هستند. 
رئیس کنگره انجمن اورولوژی ایران با بیان اینکه در ایران اغلب سنگ‌ها در کلیه و مجاری ادرار سنگ‌های کلسیم‌اگزالات است، گفت: ما هیچ توصیه‌ای نمی‌کنیم به این افراد مصرف کلسیم روزانه خود را کاهش دهند ولی تنها یک در یک نوع سنگ کلسیمی مصرف کلسیم یا ویتامین D را محدود می‌کنیم.
وی اضافه کرد: ولی به طور کلی همه افرادی که دچار سنگ هستند باید مصرف آب خود را بیشتر کنند همچنین باید توجه داشت که نمک مصرف زیاد گوشت و پروتئین در تشکیل سنگ‌های ادراری تأثیر دارد و روند تشکیل آن را تسریع می‌کند.
وی در ادامه به موضوع حج اشاره کرد و گفت: زائرانی که دچار نارسایی پیشرفته کلیه و یا بیماری فعال سنگ ادراری هستند، توصیه نمی‌شود که به حج روند ولی سایر افراد با نظر پزشک می‌توانند به حج اعزام شوند.
ضیایی به موضوع سرطان پروستات اشاره کرد و گفت: غذاهای سرخ‌شده، فست‌فودها، عدم تحرک و کاهش مصرف میوه و سبزیجات نقش زیادی در تشکیل سرطان پروستات دارند همچنین این سرطان دومین سرطان شایع در مردان بوده که در ایران آمار آن همچون آمار کشورهای غربی است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 438913
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *