۰

نماینده ناشران معتبر خارجی از شرکت در نمایشگاه کتاب انصراف داد/ بخش عمده کتاب‌ها واگذار شد

مدیر شرکت انتشاراتی همراه علم از عدم حضور در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب خبرداد و گفت: بخش عمده‌ای از کتاب های مک گروهیل، پیرسون و کبی به شرکت «آثار برتر» واگذار شده که در نمایشگاه امسال عرضه می‌شود.
نماینده ناشران معتبر خارجی از شرکت در نمایشگاه کتاب انصراف داد/ بخش عمده کتاب‌ها واگذار شد
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،دانا خواجوی مدیر شرکت انتشاراتی همراه علم در خصوص حضور در سی‌امین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: شرکت انتشاراتی «همراه علم» معتقد است که نمایشگاه کتاب بخصوص در بخش لاتین دیگر جذابیتی برای مردم و مخاطبانش ندارد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه هم محیط بخش بین الملل نمایشگاه بدتر شده و هم کیفیت کتاب‌ها و البته از همه مهمتر استقبال مردم از کتاب و مطالعه کاهش یافته است گفت: درنتیجه ی عدم استقبال مردم از کتاب و مطالعه بخصوص در حوزه دانشگاهی و اکادمیک و با توجه به فراهم شدن زمینه‌های نشر دیجیتال و اینترنت بر این مبنا اهداف کلی شرکت همراه علم تغییر کرده است.
 
به گفته این ناشر، شرکت همراه علم فعالیتش را در حوزه کتب چاپی فقط در حد واردات عمده و پخش و توزیع بین کتابفروشی ها و خرده فروشی ها تقلیل داده و از سوی دیگر در حوزه کتب «الکترونیک» در سه بحث تولید محتوا، ارائه و فروش کتب الکترونیک کار و تحقیقات را شروع کرده است.
 
خواجوی با تاکید بر این مسئله که امسال هم در نمایشگاه حضور دارند تصریح کرد: قرار است در این نمایشگاه از یک اپلیکیشن بسیار مفید برای دانشجوها و محققان و اساتید رو نمایی شود، نام این اپلیکیشن «BOOKET» است که به کمک اساتید و دانشجویان در بحث یادگیری الکترونیک می‌آید.
 
دانا خواجوی با اشاره به این نرم افزار گفت: این اپلیکیشن که فعلا نسخه آزمایشی آن در حال تست و بررسی است در مسیر مطالعه کتب درسی برای دانشجویان و برای اساتید برای تولید محتوای آموزشی دیجیتال یک ابزار کار آمد به شمار می آید به نحوی که ارائه مطالب با اضافه شدن صوت و تصویر، انیمیشن و واقعیت افزوده (augmented reality) به کتاب جذاب تر خواهد شد.
 
وی همچنین اپلیکیشن BOOKET را ابزاری برای غنی‌تر کردن محتوای سیستم های مدیریت آموزشی یا همان LMS ها دانست که بسیار مورد نیاز کتابخانه های دانشگاهی کشور است و کمبود آن به مراتب محسوس است.
 
خواجوی در پاسخ به اینکه شما نماینده ناشران بزرگی چون «مک گروهیل»، «السویر»، «کبی» و «پیرسون» هستید آثار این ناشران چه خواهد شد توضیح داد: خود این ناشرها در دنیا شیوه های تولید محتوای خود را تغییر داده اند ولی متاسفانه از تولیدات آنها انچه به دست ما میرسد بسیار کهنه و قدیمی است با این حال شرکت هنوز به همه تعهدات خود با ناشران خارجی و توزیع کنندگان داخلی پایبند است، ولی این اطلاع رسانی انجام شده که طی یک پروسه 4 ساله توزیع نسخ چاپی را در ایران به شیوه کنونی دیگر ادامه نخواهد داد و محصولات جدیدتر و مورد نیازتر برای بازار ایران را فراهم خواهد کرد.
 
وی گفت: بخش عمده ای از کتاب های مک گروهیل، پیرسون و کبی به شرکت «آثار برتر» واگذار شده که در نمایشگاه امسال عرضه می‌شود.
 
انتشاراتی همراه علم از ناشران و واردکنندگان عمده کتب دانشگاهی کشور به شمار می‌آید که در سال‌های گذشته حضوری موفق در نمایشگاه کتاب داشت اما امسال در بخش بین‌الملل حضور نخواهد داشت و در بخش موسسات بین المللی فعالیت می کند.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 438069
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *