۰
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:

انتقال شبکه گاز به واحدهای صنعتی سیستان و بلوچستان انجام شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در راستای کمک به رونق اقتصادی واحدههای صنعتی سیستان و بلوچستان انتقال شبکه گاز به واحدهای صنعتی استان ضروری است.
انتقال شبکه گاز به واحدهای صنعتی سیستان و بلوچستان انجام شود
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، نادر میرشکار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید زمینه برای تولید داخلی  و رونق اقتصادی  فراهم شود و این امر در سایه حمایتهای دولت از واحدهای تولیدی بویژه واحدهای نیمه فعال و غیر فعال محقق می‌شود.
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان گفت: با انتقال گاز به استان سیستان و بلوچستان و به تبع آن به واحدهای صنعتی و رفع موانع پیش روی این واحدها گام مهمی در رونق و آبادانی منطقه برداشته می‌شود در این راستا نیازمند عزم ملی و حمایتهای دولت و بخش خصوصی هستیم.
وی افزود: صنعت نقش مهمی در رشد و توسعه ملتها دارد و با ارزش افزوده‌ای که ایجاد می‌کند و بیش از سایر بخش‌های اقتصادی در صادرات و تجارت موثر است و در کارگروه اقتصاد مقاومتی که با حضور رییس برتامه و بودجه استان برگزار شد مبلغ 1580 میلیارد ریال برای کمک به واحدههای نیمه فعال و غیرفعال در نظر گرفته شد.
میرشکار با اشاره به اینکه 169 واحد تولیدی نیمه فعال و تعطیل در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: در حال حاضر برای مواردی همچون مالیات، بیمه و تسهیلات بانکی که از موانع  سر راه تولید کنندگان استان است  چاره اندیشی شده است و باید به قاچاق کالا نیز اشاره کرد که الحمدولله کارههای خوبی در کشور در این راستا در دست انجام است.
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان گفت: کارگروه رفع موانع و تسهیل تولید نیز با برگزاری جلسات مختلف موفق شده است طی یکسال گذشته مشکلات 126 واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را تا حدودی حل کند و عمده مشکلات این واحدهای تولیدی نداشتن بازار فروش به دلیل بالا بودن هزینه سربار تولید و نقدینگی بوده است.
میرشکار  با اشاره به اینکه برطبق مصوبات کارگروه بانک‌ها موظف شدند تا در برخی موارد بدون در نظر گرفتن معوقه‌های پرداختی، تسهیلات را به افراد واگذار کنند. تا به چرخه تولید بازگردند و مشکل نقدینگی آنان برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه از مجموع واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان 30تا 35 درصد واحدهای تولیدی فعال هستند، تصریح کرد: هزار و 347 واحد صنعتی در سیستان و بلوچستان وجود دارد
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 434305
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *