۰
حکیمی پور

اتمام عملیات بازسازی برج آزادی تا پایان شهریور ماه/ بودجه 9 میلیاردی برای بازسازی این برج ناچیز است

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: عملیات بازسازی برج آزادی تا پایان شهریور ماه به اتمام می رسد.
اتمام عملیات بازسازی برج آزادی تا پایان شهریور ماه/ بودجه 9 میلیاردی برای بازسازی این برج ناچیز است
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، احمد حکیمی پور رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بازسازی برج آزادی تهران، اظهار داشت: معاونت فنی و عمران شهرداری تهران اعلام کرده که تا پایان شهریور ماه عملیات بازسازی را به اتمام خواهد رساند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 94 عملیات بازسازی این برج آغاز و قرار بود که تا پایان دی ماه به اتمام برسد، افزود: متاسفانه سال گذشته به دلیل همزمانی با ایام جشن پیروزی انقلاب اسلامی کار به تعویق افتاد و پیمانکار به دلیل اینکه به کار آسیب وارد نشود، پروژه را متوقف کرد و نگذاشت که دقت فدای سرعت شود.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، با تاکید بر اینکه مهلت عملیات بازسازی تعمیرات برج آزادی برای سومین بار توسط معاونت فنی و عمران تمدید شده است، تصریح کرد: از این پروژه بازدیدی خواهیم داشت تا از روند پیشرفت کار مطلع شویم.

حکیمی پور با بیان اینکه در بازسازی برج آزادی برخی از استاندارد سازی های میراث را داریم، افزود: برای این بازسازی باید نظر همه دستگاه های دیگر هم پرسیده شود.

وی اضافه کرد: در نما و کف برج آزادی باید سنگ هایی مورد استفاده قرار داد که مورد تایید سازمان میراث فرهنگی باشد، به همین دلیل تاکنون روند کار با کندی همراه بوده است.

حکیمی پور با اشاره به تاخیری که در عملیات بازسازی این برج اتفاق افتاده است، یادآور شد: از این تاخیر ناراضی نیستیم چرا که کار این پروژه با دقت در حال انجام شدن است.

وی اضافه کرد: اگر مشکل آبچکه این برج حل شود، این تاخیر برای شورا قابل قبول خواهد بود.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر تاخیر باعث شده که دسترسی مردم به برج با سختی همراه باشد، گفت: دور تا دور برج حصار کشیده شده، به همین منظور امیدواریم که تا پایان شهریور امسال، عملیات بازسازی تمام شود.

وی با اشاره به اینکه در زیر برج مشکل آب ریزش داشته ایم، تصریح کرد: این آب ریزش به تاسیسات و همچنین جداره های برج آسیب زده است، به همین دلیل سقف این مجموعه باید عایق بندی شود.

حکیمی پور با بیان اینکه همه مدیران به دنبال آنند که کار بازسازی برج را به درستی انجام دهند، تصریح کرد: کار شهرداری تهران در واقع انجام هزینه است.

وی با بیان اینکه بودجه در نظر گرفته شده برای بازسازی این برج کفاف نمی دهد و باید بیشتر باشد، افزود: سال گذشته عملیات بازسازی از زیر نظر منطقه خارج و کار به معاونت فنی و عمران سپرده شد.

وی به رقم  4 تا 9 میلیاردی برای بازسازی برج آزادی اشاره کرد و گفت: قرار شده که بنیاد رودکی و دیگر سازمان های متولی نیز برای اتمام بازسازی این برج، کمک های لازم را انجام دهند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امیدواریم مشکل آب چکه این برج هر چه سریعتر حل شود، چراکه آبچکه به جداره های برج آسیب زده است.

وی با بیان اینکه بعد از عملیات مرمت بحث اداره و مدیریت این برج مطرح است، تصریح کرد: این برج باید به عنوان پهنه معماری و میراث تهران تبدیل شود.

حکیمی پور اضافه کرد: برج آزادی باید به دروازه فرهنگی، میراث و تفرجگاهی برای تهران و دیگر شهروندان تبدیل شود.

وی در پایان با بیان اینکه شهرداری تهران دور تا دور میدان این برج را مبلمان کرده است، گفت: برای دسترسی راحتر مردم قسمتی به پیاده راه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 434256
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *