۰

اتمام ساخت مراکز جامع سرطان تا پایان ماه جاری در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پایان یافتن ساخت مراکز جامع سرطان تا پایان دی‌ ماه در کشور خبر داد.
اتمام ساخت مراکز جامع سرطان تا پایان ماه جاری در کشور
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی در نشست تخصصی با اصحاب رسانه که امشب در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی که در سطح کشور در حوزه آموزش وجود دارد، مشکلات مربوط به بیماری‌های اعصاب و روان است که هیچ حمایتی در راستای افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی این نوع بیماری‌ها صورت نمی‌گیرد.
وی با بیان اینکه افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی به تعداد 20 هزار را در سال جاری در نظر داریم که 10 درصد آن به بیماری‌های اعصاب و روان اختصاص دارد٬ افزود: با توجه به اینکه بیماری‌های اعصاب و روان جزو بیماری‌های مزمن و هزینه‌بر بوده لازم است در این حوزه حمایت‌ها و توجهاتی صورت بگیرد که در این راستا می‌توان از حمایت‌های بیمه‌ها استفاده کرد.
وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی گفت: حداقل 30 هزار تخت برای بیماران اعصاب و روان در کشور لازم است و بودجه بسیاری را می‌طلبد که امیدواریم در آینده به فکر تأمین منابع برای درمان این نوع بیماران باشیم.
قاضی‌زاده‌هاشمی به ساخت 200 مرکز جامع سرطان در سال جاری اشاره و عنوان کرد: این مراکز در چهار استان تحویل داده شده است که باقی‌مانده مراکز در یک همایش ملی تا پایان ماه جاری و با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران داخلی بخش خصوصی ساخته شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت دهان و دندان تصریح کرد: در این حوزه اقدامات مناسبی را آغاز کرده‌ایم که از موارد آن می‌توان به باز کردن شیارهای دندان در بین دانش‌آموزان اشاره کرد.
وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمینه بهداشت دهان و دندان مشکلات و ضعف‌های بسیاری مشاهده می‌شود که علت آن را می‌توان در بین مردم و عدم رعایت اصول بهداشتی آنان جست‌وجو کرد.
قاضی‌زاده‌هاشمی یادآور شد: عاقلانه‌ترین راهکار برای جلوگیری از بیماری‌های بهداشت و دهان٬ پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی است که این مهم را در مقطع ششم دبستان تا اواسط سال آینده انجام می‌دهیم.
این مسئول به آمار مبتلایان بیماری آنفلوآنزا در کشور اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر روند ابتلا به این نوع بیماری در کشور رو به کاهش است و امیدواریم شاهد گسترش موج دوم آن نباشیم.
وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: آمار مبتلایان به بیماری آنفلوانزا در کشور غیرقابل پیش‌بینی است و اگر مردم اصول بهداشتی این بیماری را رعایت نکنند میزان مبتلایان آن افزایش می‌یابد.
قاضی‌زاده‌هاشمی به ظرفیت‌های بهداشت و درمان استان قزوین پرداخت و بیان کرد: وضعیت بیمارستان‌های استان قزوین به لحاظ نیروی انسانی و تخصصی شرایط مساعد و مطلوبی را به خود اختصاص می‌دهد اما در برخی رشته‌های پزشکی کمبودهایی در این استان وجود دارد که امیدواریم این کمبودها جبران شود.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 423499
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *