۰
در سیستان و بلوچستان

بیش از 18 هزار نفر خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه دریافت می‎کنند

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از سال 75 آغاز شده است و تاکنون بیش از 18 هزار نفر این خدمات را در استان دریافت می‎کنند.
بیش از 18 هزار نفر خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه دریافت می‎کنند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، مرضیه نوتی‌زهی شه‌بخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه یکی از برنامه‌هایی بوده که برای توانمندسازی معلولان در روستاها در حال انجام است.
معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: در این برنامه به افراد معلول در مناطقی که دسترسی به خدمات توانبخشی کمتر است مانند روستاها خدمات لازم ارائه می‌‌شود.
وی ادامه داد: خدمات توسط موسسات و تشکل‎های غیردولتی و از طریق تسهیلگران میانی و محلی به خانواده و فرد معلول ارائه می‌شود.
نوتی‌زهی شه‌بخش اضافه کرد: از زمان آغاز این طرح در سال 75 تاکنون 18 هزار و 750 نفر در این زمینه شناسایی شدند و خدمات لازم توانبخشی را توسط موسسات و تشکل‌های غیردولتی دریافت می‎کنند.
این مسؤول تصریح کرد: سال گذشته مبلغ یک میلیارد تومان در بین شهرستان‌ها توزیع کردیم تا در روستاهایی که دسترسی به خدمات توانبخشی ندارند، خدمات لازم به معلولان ارائه شود.
وی افزود: از جمله خدماتی که به این افراد ارائه می‎شود، مناسب‌سازی محیط و فراهم کردن زمینه اشتغال از راه‌های مختلف برای معلولان است.
نوتی‌زهی شه‌بخش گفت: برای اشتغال از طریق تشکیل گروه‌های خودیار، به ازای هر یک از معلولان شاغل در این طرح 20 میلیون ریال تعلق گرفته است.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 434037
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *