۰
معاون توانبخشی بهزیستی سیستان و بلوچستان خبر داد

اجرای طرح توانمندسازی 50 معلول ضایعه نخاعی در سیستان و بلوچستان

معاون توانبخشی بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: طرح توانمندسازی 50 معلول ضایعه نخاعی در این استان در حال اجرا است.
اجرای طرح توانمندسازی 50 معلول ضایعه نخاعی در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، مرضیه نوتی‌زهی شه‌بخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: طرح توانمندسازی افراد دارای آسیب‌های نخاعی از نیمه دوم سال 94 در سیستان و بلوچستان به صورت پایلوت به اجرا درآمد.
معاون توانبخشی بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: هدف کلی این طرح به حداکثر رساندن توانایی افراد دارای آسیب نخاعی برای حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روانی، داشتن زندگی معنی‌دارتر و مستقل‎تر و افزایش کیفیت زندگی است.
این مسؤول ادامه داد: خدمات معاونت توانبخشی به این افراد در زمینه سلامت، آموزش، معیشت و امور اجتماعی است.
وی با بیان اینکه این طرح توسط دو موسسه غیردولتی در استان در حال اجرا است، گفت: تعداد معلولان ضایعه نخاعی در این دو موسسه 50 نفر است.
نوتی‌زهی شه‌بخش افزود: هر موسسه دارای نیروهای تخصصی شامل پزشک پرستار، روانشناس، مددکار و تسهیل‌گر برای آموزش اصول اولیه به مراقبان در خانواده است.
معاون توانبخشی بهزیستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: وظیفه تسهیل‌گران، آموزش افرادی است که در خانواده با افراد ضایعه نخاعی زندگی می‌کنند.
وی ادامه داد: وظیفه دوم این تسهیل‌گران نیازسنجی از فرد ضایعه نخاعی است تا بررسی کند او به چه وسایل کمک توانبخشی و خدمات توانبخشی نیاز دارد، این طرح یکساله است و از اول تا انتهای طرح سنجش توانایی انجام می‌شود.
نوتی‌زهی شه‌بخش گفت: اولویت نخست افرادی هستند که سال اول پس از آسیب قرار دارند و اولویت بعدی افرادی هستند که در سال دوم تا چهارم قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه این طرح هم‌اکنون در حال اجرا است، گفت: هزینه این طرح برای موسسه غیردولتی 100 میلیون تومان برآورد و مقرر شده در سال‌جاری بعد از نیازسنجی افراد ضایعه نخاعی وسایل کمک توانبخشی در اختیارشان قرار گیرد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 434212
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *