۰
مدیر کمیته امداد دلگان تاکید کرد

لزوم توجه خیرین به ایتام و نیازمندان در دلگان

مدیر کمیته امداد دلگان گفت: این نهاد از طریق جمع‌آوری صدقات، اکرام ایتام، اطعام، مفتاح الجنه، زکات و غیره توجه به ایتام و نیازمندان را سرلوحه کار قرار داده است و در این راستا به مشارکت و همکاری خیرین نیز نیاز دارد.
لزوم توجه خیرین به ایتام و نیازمندان در دلگان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از سایت خبری کمیته امداد سیستان و بلوچستان، عبدالرحمن بزمانی اظهار کرد: شهرستان دلگان از ظرفیت‎های زیاد و مطلوبی در حوزه جذب کمک در سرفصل‌های صدقات، اکرام ایتام، اطعام، مفتاح الجنه، زکات و غیره برخوردار است، اما یکپارچه کردن این انفاق‌ها ضروری بوده، بنابراین کمیته امداد با توجه به جایگاه شرعی و اجتماعی در مرحله نخست به شناسایی و جذب خیرین و اجرای طرح‌های مختلف به منظور کمک به ایتام و نیازمندان اقدام کرده است.
وی از اجرای طرح همیان مولا در این شهرستان خبر داد و افزود: این طرح با هدف دریافت کمک‌های غیرنقدی در قالب مواد غذایی، کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری خانواده‌های نیازمند به منظور تهیه سبد غذایی با بهره‎گیری از سیره مولای متقیان در نحوه دستگیری از فقرا و ایتام برنامه‌ریزی شده است.
مدیر کمیته امداد دلگان با بیان اینکه در این طرح اقلام جمع‌آوری شده توسط مددکاران این نهاد با شناسایی نیازمندان، خانواده‌های بی‌سرپرست و با همکاری معتمدین محلی بین نیازمندان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: برنج، روغن، ماکارونی، انواع کنسرو، قند، شکر، حبوبات و غیره از اقلامی هستند که به نیازمندان تحویل شده است.
ایرندگانی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های این نهاد تمرکز و برنامه‌ریزی هدفمند برای انجام خدمت‌رسانی گسترده با در نظر گرفتن وقت و زمان کمک‌رسانی به خانواده برخی از مناطق محروم این منطقه است.
وی گفت: در راستای حفظ سنت‌های حسنه کمیته امداد به عنوان مطمئن‌ترین محل برای تمرکز و ساماندهی اعانات و حمایت از خانواده‌ها به خاطر نبود نیروی کار (دارا بودن چند فرزند دختر) و کهولت سن نان‌آور خانواده (پدر و مادر) اهتمام جدی در فراهم کردن زمینه خدمت‌رسانی به تمامی مددجویان و نیازمندان واقعی با مساعدت خیرین و مومنان دارد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 433987
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *