۰

در هر ساعت 19 واقعه طلاق در کشور به ثبت می رسد

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور گفت: در سال 93 و شش ماهه دوم 94 در هر ساعت19واقعه طلاق در کشور به ثبت رسیده است.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از اروم نیوز، ولی الله نصر در نشست‌خبری که صبح امروز در سالن اجتماعات بهزیستی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: اولین همایش ملی آسیب شناسی طلاق 30 اردیبهشت ماه با حضور اساتید استانی و کشوری و صاحب نظران این عرصه در ارومیه برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: حدود 300 مقاله برای اولین همایش ملی آسیب شناسی طلاق و آسیب های اجتماعی به دست ما رسیده که از این تعداد 65 مقاله در قالب خلاصه مقالات چاپ شده و 87 مقاله نیز به صورت پوستر در روز همایش ارائه خواهد شد.
وی افزود: البته 24 مقاله نیز از بین برگزیدگان به صورت سخنرانی تشریح خواهد شد.
نصر با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار کرد: متاسفانه در سال های اخیر نرخ شیوع و بروز طلاق روند سعودی داشته بطوریکه در سال 93 و شش ماهه دوم 94 در هر ساعت19واقعه طلاق در کشور به ثبت رسیده است.
مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور تصریح کرد: به همین علت در راستای بحث طلاق و آسیب آن در تحکیم خانواده ما را بر آن داشت تا از سال گذشته به فکر برگزاری همایشی جهت بررسی علل و راهکار هایی برای مقابله با این پدیده اجتماعی باشیم.
وی مشکلات بعد از طلاق را به مانند یک زلزله ویرانگر دانست و افزود: از جمله عوامل بروز طلاق می توان نبود شناخت کافی خانواده و تغییر معیارهای و جایگزین معیارهای جدید را نام برد.
نصر گفت: همچنین شکاف نسلی بین جوانان و بزرگترها از دیگر علل این پدیده محسوب می شود که علل آن نیز وجود همین شبکه های اجتماعی و ماهواره ها هستند.
وی تصریح کرد: البته ما با پدیده های اجتماعی نظیر شبکه های اجتماعی نمی توانیم مقابله کنیم چراکه بایستی راه تعامل ، بومی سازی و فرهنگ استفاده از آن را ابتدا در جامعه بیاموزیم.
وی شمار مراکز کاهش طلاق این سازمان در کشور را نزدیک به 200 مرکز عنوان کرد و افزود: 33 درصد پرونده های ارجاعی به این مراکز منجر به سازش شده است.
وی به بروز پدیده طلاق عاطفی در جامعه در سال های اخیر نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه این پدیده نیز با رشد صعودی دامنگیر زندگی بسیاری از زوج ها شده است.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 432964
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *