۰

پاسخ های تکراری؛ وقت سونوگرافی نداریم!

سونوگرافی برای بیماری های مختلف و چندین مرحله در دوران بارداری برای مادران تجویز می شود اما گذشته از هزینه بالای سونوگرافی و بروز مشکلاتی برای بسیاری از افراد به لحاظ مالی، حتی کسانی که حاضر به پرداخت این هزینه هستند، نیز در مراجعه به مراکز سونوگرافی با یک پاسخ تکراری و مشابه مواجه می شوند: وقت سونوگرافی نداریم!
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از هرمز؛ سونوگرافی برای بیماری های مختلف و چندین مرحله در دوران بارداری برای مادران تجویز می شود اما گذشته از هزینه بالای سونوگرافی و بروز مشکلاتی برای بسیاری از افراد به لحاظ مالی، حتی کسانی که حاضر به پرداخت این هزینه هستند، نیز در مراجعه به مراکز سونوگرافی با یک پاسخ تکراری و مشابه مواجه می شوند: وقت سونوگرافی نداریم!
 
خانمی که انجام سونوگرافی دوران بارداری توسط پزشک برایش تجویز شده بود ، می گفت: به چندین مرکز مراجعه کرده ام، اما حتی برای دو سه هفته آینده و یک ماه بعد هم نوبت نداشتند و با وجود اینکه انجام سونو برایم ضروری بود، خواهش و التماس هم برای گرفتن نوبت جواب نداد.
 
وی ادامه داد: ازیک طرف برای فرزندآوری تبلیغ می شود واز طرفی هیچگونه تسهیلاتی در این بخش ارائه نمی شود و یک مادر بادر بایستی در دوران بارداری چندین مرحله سونوگرافی در هفته های مختلف بارداری انجام دهد و از طرفی دیگر با مشکل وقت و نوبت سونوگرافی مواجه هستند و حداقل بایستی امکان سونو در مراکز دولتی برای مادران باردار فراهم باشد.
 
بیماردیگری می گفت: برخی سونوگرافی ها در این شهر فقط در برخی مراکز انجام می شود، درصورتی که در سایر استان های کشور انواع سونوگرافی به راحتی و با کمترین هزینه انجام می شود، اما در این شهر در مراکز دولتی سونوگرافی انجام نمی شود و مراکز خصوصی از یک طرف هزینه اش بالاست و از طرفی دیگر برای چند ماه آینده نوبت می دهند که ممکن است در این مدت طولانی بیماری پیشرفت کرده و وضعیت بیمار حادتر شود.
 
البته عدم پذیرش دفترچه بیمه در برخی سونوگرافی ها و آزاد بودن هزینه ها مشکل دیگری است که در کنار انتظار طولانی مدت بیمار برای انجام سونوگرافی باعث می شود که برخی از آنان به ناچار از انجام سونوگرافی با هزینه بالا منصرف شوند و متاسفانه هزینه بالای درمان سبب شده است که مردم تا حد امکان به پزشک مراجعه نکنند چرا که هنگام مراجعه با مشکلات مذکور مواجه می شوند .
 
بی شک؛ مسئولان مربوطه بایستی تدبیری بیندیشند که امکان انجام سونو در تمامی شهرستان ها فراهم شود تا بیماران ناگزیر نباشند به مرکز استان مراجعه کنند و ما شاهد ازدحامی از بیماران جهت انجام سونو آن هم در صف طویلی از نوبت دهی باشیم.
انتهای پیام/
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 432856
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *