۰

کارشناسان در طول مذاکرات چه می کردند که موضوع غارت 2 میلیاردی اموال ایران را مطرح نکردند؟/ آنچه از آمریکا انتظار داشتیم رخ داد

محمد صالح جوکار گفت: دولت بایستی در خصوص 2 میلیارد دلار برداشت اموال توضیح دهد این اموال که قبلا توقیف کرده بودند چطور شد در جریان برجام کارشناسان این دو میلیارد دلار را مطرح نکردند در صورتی که توقیف این اموال در پنج سال گذشته اتفاق افتاده است.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص تعهدات برجام عنوان کرد گفت: آن چیزی که انتظار داشتیم رخ داد و طرف های غربی به ویژه آمریکایی ها به تعهدات خود عمل نکردند و این در حالی بود که ما بدون هیچ چانه زنی با طرف های مقابل تعهدات را اجرا کردیم.
محمد صالح جوکار عنوان کرد: اگر این زیاده خواهی های طرف مقابل ادامه داشته باشد برجام به جایی نخواهد رسید و گشایش های اقتصادی، تجاری، بین المللی هیچ گاه صورت نمی گیرد و مردم را راضی نخواهد کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آنچه که دولت در خصوص برجام و مذاکرات مطرح کرده برمبنای این بود که تحریم ها برداشته شود و شرایطی که بر ما تحمیل شده بود گشایش یابد که در عمل این کار انجام نشد.
محمد صالح جوکار گفت: دست اندازی های و دست برد به دارایی های بلوکه شده ایران نشان دهنده آن است که آمریکایی ها هیچ گاه شریک ما نبوده و نخواهند بود. قبلا در این خصوص من به دولت تذکر داده بودم اما آنان توجهی نکردند.
وی ادامه داد گفت: دولت بایستی در خصوص 2 میلیارد دلار برداشت اموال توضیح دهد این اموال که قبلا توقیف کرده بودند چطور شد در جریان برجام کارشناسان این دو میلیارد دلار را مطرح نکردند در صورتی که توقیف این اموال در پنج سال گذشته اتفاق افتاده است. آقایان که به عنوان کارشناس اقتصادی در مذاکرات حضور پیدا کردند چطور در طی گفتگو های هسته ای این موضوع را مطرح نکردند.
انتهای پیام/ راه دانا
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۱
کد مطلب: 431592
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *