۰
مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان خبر داد:

اجرای ۲ هزار پروژه به همت بسیج سازندگی در سیستان و بلوچستان

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان از اجرای بیش از ۲ هزار پروژه کوچک و بزرگ اقتصاد مقاومتی و عمرانی به همت جهادگران این سازمان در سال گذشته در سیستان و بلوچستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما»، غلامرضا ملایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته بسیج سازندگی با اشاره به اینکه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری، بسیج سازندگی در کشور تشکیل شد، بیان کرد: بسیج سازندگی در طول عمر خدماتی خود، منشأ خیرات و برکات زیادی بوده است و در کنار جهادگران فعالیت‌های مختلف خود را در عرصه‌های مختلف علی‌الخصوص در حوادث طبیعی و غیرمترقبه برای خدمت به مردم در تمام صحنه‌ها حضور فعال داشته است.
 
 وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر ۲ هزار پروژه کوچک و بزرگ اقتصاد مقاومتی و عمرانی در استان به مرحله اجرا رسیده است، ادامه داد: احداث هزار و ۵۰۰ واحد خانه مددجویان تحت پوشش کارگروه امداد با کمک سپاه پاسداران، بسیج، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کارگروه امداد، اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به میزان هزار و ۵۶۰ فقره، ایجاد ۹۰۹ پروژه اشتغال‌زایی از جمله این پروژه‌ها بوده است.
 
 ملائی همچنین ساخت شهرک مراد آباد در حاشیه شهر چابهار، اجرای دهکده سلامت، ساخت و مرمت خانه محرومین و چشمه‌های سرویس‌های بهداشتی، اهدای بسته‌های کمک معیشتی، اهدای جهیزیه، کمک و حمایت از بیماران خاص را از دیگر پروژه‌های انجام شده بسیج سازندگی در سطح استان عنوان کرد.
 
 مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان همچنین از حضور گسترده بسیج و سپاه در سیلاب اخیر جنوب سیستان و بلوچستان اشاره و اظهار کرد: ۳۶۰ گروه جهادی کار خدمات‌رسانی و امدادرسانی به سیل‌زدگان را انجام دادند و بیش از ۳ هزار بسته کمک معیشتی در بین سیل‌زدگان توزیع شد.
 
 وی در خصوص بازگشایی راه‌های روستایی مناطق جنوب استان که در سیل اخیر دچار آسیب شده بودند، ادامه داد: حدود ۳۶۰ روستا راه آنها قطع شده بود از جمله راه‌های کهیر زرآباد که از چهار طرف مسدود شده بود و عملاً راه ارتباطی استان سیستان و بلوچستان با استان هرمزگان قطع شده بود که بازگشایی آنان انجام گرفت و تاکنون در پیرسهراب و دشتیاری برای بازگشایی راه‌ها دستگاه‌های حضور فعال دارند.
 
 ملایی در خصوص نوسازی و مرمت مدارس سیل‌زده جنوب استان گفت: در دو مرحله سیل با مشارکت اداره کل آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس حدود ۶۱۴ مدرسه هم در بحث مرمت، زیبایی و تخلیه آب از مدارس اقدامات لازم صورت‌گرفته است.
 
 وی ادامه داد: طرح شهید عجمیان که از تابستان سال گذشته آغاز شده و در ایام عید نوروز بعد از سیل اول و بلافاصله در اردیبهشت در سیل دوم با مشارکت گروه‌های جهادی حدود ۵۵۰ مدرسه رنگ‌آمیزی، زیباسازی، مرمت میز و نیمکت‌ها و وسایل موردنیاز آموزشی مدرسه انجام شد.
 
مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان اذعان کرد: در حال حاضر دو هزار و ۳۰۰ گروه جهادی در اطلس جهادی استان ثبت شده‌اند که همه آنها بومی هستند و تعدادی نیز از استان‌های دیگر با آورده خود به استان سیستان و بلوچستان هجرت می‌کنند، همه اینها مورد پشتیبانی و حمایت بسیج سازندگی، نواحی مقاومت بسیج، پایگاه‌های بسیج، سپاه پاسداران و غیره قرار دارند.
 
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب: 454016
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *