۰

باغداران سیب خسارت قابل توجهی از ازدیاد تولید ندیده‌اند

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان با عنوان اینکه سال گذشته تولیدکنندگان سیب خسارت چندانی را بخاطر تولید بیش از عرضه ندیده‌اند، گفت: تمام باغداران تمام محصولات خود را بر روی درخت به فروش می‌رسانند و هیچ ضرری بخاطر ازدیاد تولید متوجه آنها نبوده است.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از «رازق»، بسیاری از باغداران تولیدکننده سیب امسال نسبت به افزایش تولیدشان در مقایسه با میزان تقاضای موجود در بازار اعتراض داشتند که با شرایطی که امسال برایشان پیش آمده بسیاری از محصولاتشان رو به خرابی و فساد رفته‌اند. با این وجود رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان ادعای اینچنینی باغداران را رده کرده و ایجاد خسارت برای باغداران را تکذیب کرده است.
حسین مهاجران در واکنش به حجم بالای اعتراضاتی که از سوی باغداران سیب در بحث بیمه‌ای و جبران خسارات وارده به این محصول کشاورزی داشته‌اند، اظهار داشت: سال گذشته در بحث تولید سیب باغات ما حجم تولید بالایی را تجربه کردند که پس از فصل برداشت این محصولات در سردخانه‌ها دپو و وارد بازار عرضه و تقاضا شد.
وی با تاکید براینکه خسارتی که باغداران به آن معترض هستند، خسارت بسیار جزئی است، اضافه کرد: در سال گذشته میزان خسارت در حوزه تولید سیب بسیار کم بوده و بیش از میزان مصرف کشور سیب تولید شده استو در واقع می توان گفت باغداران خسارت چندانی ندیده اند.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان با اشاره به این مطلب که باغداران سیب را سر درخت می‌فروشند، بیان داشت: فروش محصولات باغداران بر روی درخت باعث شده تا خسارت‌های وارد شده بر تولید که به دنبال شرایط بد جوی و سایر موارد ایجاد شده بر روی دوش باغداران نباشد و آن ها در فشار اقتصادی مرتبط با این موضوع قرار نخواهند گرفت.
مهاجران با عنوان اینکه سلف خران در رابطه با خرید سیب به شکل سردرختی سود می‌برند، تصریح کرد: حجم بالایی از سود فروش سیب در جیب سلف‌خران می‌رود چرا که آنها هستند که محصولات باغی را بطور مستقیم به بازار عرضه و تقاضا تزریق می‌کنند و باعث می شود که از این طریق بیشترین سود نیز نصیب آنها خواهد شد.
وی با توجه به اینکه سودی که سلف خران بابت خریداری سیب سر درخت باغ‌های سیب می‌برند هرچند کلان است ولی پایدار نیست، افزود: یک سال هم مانند امسال سلف خران در بحث خرید سر درخت ضرر می کنند که با احتساب شرایط سال‌های قبل می توان گفت که خیلی هم خسارت ندیده‌اند.
رییس اتحادیه میوه و تره بار با بیان اینکه باغات سیب در کشور بسیار متعدد است، عنوان کرد: سیب دماوند یک برند خاص و ویژه است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است از همین رو  نباید اجازه داد که این برند با واردات سیب فرانسوی در بازار حاشیه‌نشین و گوشه‌گیر شود زیرا از این طریق به تولید ملی آسیب وارد می‌شود.
مهاجران در پایان خاطرنشان کرد: تولید ملی باید رونق روزافزونی پیدا کند که در راستای این موضوع باید تمام مجاری واردات و قاچاق کالا بسته شود و شکلی ساماندهی شده به خود بگیرد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 431080
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *