۰

بازار خودروسازی ایران دودستی تحویل شرکت پژو شد/ خبری از جبران خسارت نیست

در حالی که مدتی است خودروسازان داخلی تبلیغات خود را مبنی بر برنامه ریزی برای تولید محصول مشترک با شرکت های خودروسازی خارجی آغاز کرده اند، دستاوردهای سفر پر رزق وبرق اروپایی رئیس دولت یازدهم چیزی جز تقدیم بازار ایران به آنان نبود.
بازار خودروسازی ایران دودستی تحویل شرکت پژو شد/ خبری از جبران خسارت نیست
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از پرستوها، در حالی که مدتی است خودروسازان داخلی تبلیغات خود را مبنی بر برنامه ریزی برای تولید محصول مشترک با شرکت های خودروسازی خارجی آغاز کرده اند، دستاوردهای سفر پر رزق وبرق اروپایی رئیس دولت یازدهم چیزی جز تقدیم بازار ایران به آنان نبود.
آنچه باعث نگرانی تولید کنندگان داخلی می شود این است که علارغم قول های مساعد دولت برای تولید محصول مشترک با شرکت های خودرو سازی خارجی، اما آنچه در واقعیت اتفاق افتاد تنها تولید مجدد محصولات شرکت های خارجی در ایران می باشد.
بازگشت شرکت خودرو سازی پژو به بازار خودرو ایران در حالی اتفاق می افتد که هنوز هیچگونه خسارتی از سوی شرکت فرانسوی مبنی بر خروج ناگهانی تمامی کارشناسانش از ایران به طرف ایرانی قرارداد پرداخت نشده است و ظاهرا قرار است خودرو سازان ایرانی بدون هیچگونه دردسری تمام قد در مقابل طرف فرانسوی تعظیم کند.
هاشم یک زارع مدیر ایران خودرو که تا پیش از این همکاری با شرکت فرانسوی پژو را جزو سیاست های اشتباه می دانست و در اظهاراتش تمایل خود را به همکاری با شرکت های آلمانی به منظور ایجاد بازار رقابتی اعلام کرده بود، در چرخشی ۱۸۰ درجه ای این بار تمام سعی خود را می کند تا بازار خودروسازی داخلی را دودستی تحویل طرف فرانسوی نماید.
قرارداد همکاری با شرکت فرانسوی در حالی از سوی دولت روحانی منعقد شد که با نظر اجماع کارشناسان صنعت خودرو ، سرمایه گذاری شرکت پژو در طول عمر حضور خود در ایران حتی به اندازه یک مرکز خدمات پس از فروش نیز نبوده و این شرکت از هر گونه دست اندازی در بومی سازی قطعات خودرو در ایران کوتاهی نکرده است.
حضور مجدد شرکت فرانسوی در بازارهای ایرانی در شرایطی اتفاق می افتد که هیچگونه غرامتی بابت خسارات جانی و مالی وارده بابت اتفاقاتی همچون  آتش گرفتن ناگهانی پژو ۴۰۵ از سوی شرکت فرانسوی پرداخت نشده است.
با وجود تمامی خساراتی که پژو متوجه بازار خوردروسازی و مردم ایران کرده است، حال دولت تدبیر و امید در ادامه دیپلماسی لبخند خود مصمم به بازگشت دوباره آن به بازار خوردرو ایران می باشد. بازگشتی که علی الظاهر بنا نیست هیچگونه خسارتی بابت بدرفتاری های شرکت خارجی اخد شود.
در این میان هنوز هیچگونه صحبتی از جزئیات مذاکره صورت گرفته میان دو شرکت منتشر نشده است. تنها جرئیات منتشر شده منوط به صحبت های مدیرعامل ایران خودروست که چندین مرتبه در سخنان خود از سرمایه‌گذاری ۵۰ درصدی تاسیس کارخانه مشترک تولید خودرو در ایران و صادرات ۳۰ درصدی تولیدات مشترک صحبت کرده که البته هیپچکدام از جزئیات منتشر شده از سوی مدیرعامل شرکت پژو تأیید نشده است.
با این اوصاف هنوز مشخص نیست طرفین ایرانی و خارجی بر سر چه موضوعاتی به توافق رسیده اند و آیا خبری از جبران خسارت های وارده از سوی شرکت خارجی در کار خواهد بود یا خیر؟
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 426782
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *