۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

خسارت سنگین بارندگی‌های اخیر به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر در جنوب استان خسارت‌های سنگینی به بخش کشاورزی وارد شده است.
خسارت سنگین بارندگی‌های اخیر به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «تفتان ما»، محمدرضا سید حسینی در نشست ستاد بحران سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر کشور، رئیس ستاد بحران کشور، استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در چابهار برگزار شد، میزان خسارت واحدهای تولیدی، زیرساخت‌های بخش کشاورزی، باغات و مزارع زیر کشت محصولات خارج از فصل ناشی از بارندگی‌های سیل‌آسای چند روز گذشته در جنوب استان را سنگین ارزیابی کرد.
 
وی افزود: عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان زرآباد، دشتیاری، چابهار، قصرقند، نیک‌شهر، کنارک، راسک، فنوج، سرباز، سیب و سوران مهرستان است.

سیدحسینی تصریح کرد: بیشترین خسارت به ۱۸ هزار و ۹۹۳ هکتار از اراضی زراعی آبی، هزار و ۹۳۳ هکتار اراضی باغی، ۲۲۱ واحد گلخانه،۳۰۰ واحد دامداری روستایی و عشایری،۴۵ رأس دام سبک‌وسنگین، ۱۵ کلنی زنبورعسل، ۲۷۱ حلقه چاه کشاورزی،۵۰ دستگاه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی،۱۱۵ رشته قنات، ۱۰۴ کیلومتر جاده بین مزارع و جاده عشایری، ۶۳ کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال،۸۴ بندسار و سازه آبخیزداری و ۵۹ باب استخر ذخیره آب در این بارندگی سیل‌آسا وارد شده است.

وی در این نشست خواستار تأمین اعتبار جهت تهیه فوری نهاده دامی برای دامداران، بازسازی منابع آب و خاکی و پرداخت خسارت به زارعین و باغداران آسیب‌دیده شد.

انتهای خبر/
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 453839
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *