۰

سهم تولید داخلی در پوشاک 10 درصد است/ تنها 20 درصد واحد های تولید فعال هستند

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک خراسان رضوی گفت: با وضع موجود تنها 20 درصد از واحدهای تولیدی پوشاک در حال فعالیت هستند که با ادامه سیاست‌های غلط ادامه کار برای آن‌ها هم نمی‌صرفد و بسیاری در پیک موتوری و آژانس‌های شهری شاغل شده‌اند.
سهم تولید داخلی در پوشاک 10 درصد است/ تنها 20 درصد واحد های تولید فعال هستند
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از پرستوها، محسن مرادی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: وضعیت تولید پوشاک در خراسان رضوی دارای وضعیت مناسبی نیست و عوامل مختلفی ازجمله سیاست‌های اشتباه تأثیر شدیدی بر بازار داشته است.
وی با اشاره بر اینکه هم‌اکنون 90 درصد از بازار را پوشاک وارداتی تشکیل می‌دهد افزود: دولت سیاست‌های مناسبی را برای حمایت از تولیدکنندگان در غالب تنظیم تعرفه‌های گمرکی اتخاذ نکرده است.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک خراسان رضوی عنوان داشت: در حال حاضر از صنعت پوشاک داخل کشور هیچ حمایتی نمی‌شود و 80 درصد از پوشاک‌های موجود در بازار را کالاهای قاچاق تشکیل می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: اگر دولت بتواند حدود 20 درصد از قاچاق کالا را کاهش دهد، تولید افزایش خواهد شد و افزایش تولید را شاهد خواهیم بود.
مرادی تأکید کرد: با وضع موجود تنها 20 درصد از واحدهای تولیدی پوشاک در حال فعالیت هستند که با ادامه سیاست‌های غلط ادامه کار برای آن‌ها هم نمی‌صرفد به‌طوری بسیاری در پیک موتوری و آژانس‌های شهری شاغل شده‌اند.
وی افزود: با توجه به تأکیدات رهبری بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که البته حمایت از واحدهای تولیدی بخش مهمی از آن است دولت بایستی تسهیلات صفر درصدی را برای احیای تولید پوشاک ارائه دهد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک خراسان رضوی ادامه داد: تا زمانی که مسئولین ما عمل به حرف رهبری نکنند و تنها شعارها را تکرار کنند ما تولیدکنندگان از وضعیت موجود نجات پیدا نمی‌کنیم.
مرادی بیان داشت: امروز بسیاری از تولیدکنندگان تمایل به واردات کالای قاچاق پیدا می‌کنند و بجای درگیری با شاگرد و سختی کار سود خوبی را از شکست تولید جمع می‌کنند.
وی در انتها بیان داشت: جلسات اخیر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با وزیر صنعت در خصوص بهبود وضعیت تولیدکنندگان پوشاک انجام‌شده است و امیدواریم سیاست‌های جدید وضعیت موجود را تغییر دهد.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 430797
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *