۰

اشتغالزایی تنها هدفم برای ورود به عرصه تولید بود/ برند سازی راه موفقیت در تولید پوشاک

تولید کننده پوشاک در یزد گفت: برای موفقیت در کار تولید پوشاک باید اول کارها کیفیت مطلوب و استاندارد را داشته باشد و در نهایت باید برند سازی کنند تا بتوانند در این عرصه موفق شوند.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از یزدندا ؛از 12 سالگی مجبور بود کار کند، صبح ها کارخانه، عصرها مغازه گاو صندوق سازی و شب ها نیز برای تحصیل به مدرسه شبانه می رفتم.
اما به دلیل علاقه ای که به خیاطی داشت، شغل های دیگر را رها کرده بعد از کار در کارخانه به خیاطی می رفت و در نهایت همین علاقه باعث شد وارد عرصه تولید شود.
« محمد علی مومنی» تولید کننده پوشاک در یزد، متولد 1343، حدود 12 سال است که وارد عرصه تولید شده است.

وی  در گفتگو با خبرنگار یزدندا گفت: در همان ایام جوانی دیگر شغل ها را رها کردم و فقط در کارخانه مشغول بودم اما روزی وارد مغازه خیاطی شدم و دیدم که مشغول دوختن « پوش» یا همان خیمه امام حسین(ع) هستند و علاقه به این کار مرا مصمم کرد وارد عرصه تولید شوم و اکنون در کنار تولید پوشاک با انگیزه خدمت به دستگاه امام حسین(ع)، خیمه نیز تولید می کنیم.

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: تا دوسال گذشته افرادی که در تولیدی کار می کردند بیشتر بودند اما اکنون به خاطر رکود بازار و بی رونقی که در همه زمینه های اقتصادی وجود دارد، 16 نفر مستقیم و حدود 50 نفر غیر مستقیم در کارگاه تولید مشغول به کار هستند.

وی افزود: در کارگاه انواع مانتو، پیراهن مردانه، چاپ روی شال و روسری تولید می شود.

مومنی اذعان کرد: راه ارتزاق بنده همان حقوق بازنشستگی است و تا به حال سود حاصل از تولیدی را به صورت ماهیانه یا سالیانه حساب نکرده ام و فقط عشق به تولید و فعالیت در عرصه های اقتصادی برای اشتغال زایی مرا به این وادی کشاند و اکنون نیز به خاطر فرامین رهبری با انگیزه تر کار را ادامه می دهیم.

این تولید کننده گفت: اگر دولت از تولید ملی حمایت کند و وام های کم بهره به فعالان اقتصادی تعلق گیرد ما با گسترش کار، اشتغالزایی می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای موفقیت در کار تولید پوشاک باید اول کارها کیفیت مطلوب و استاندارد را داشته باشد و در نهایت باید برند سازی کنند تا بتوانند در این عرصه  موفق شوند.

مومنی یکی از مشکلات بازار پوشاک را واردات و قاچاق عنوان کرد و افزود: در تولید پوشاک مردم به تولید ملی بودن یا نبودن و یا حتی به کیفیت نگاه نمی کنند و بیشتر به دنبال جنس ارزان هستند و همین می شود که جنس های چینی و دیگر جنس های قاچاق از دیگر کشورها فروش دارند و تولید ملی بر زمین مانده است.

محمد علی مومنی که دو سال از عمر خود را در جبهه های جهاد ایران در جنگ تحمیلی گذرانده است، دغدغه های زیادی در کنار تولید برای رشد اقتصاد کشور دارد، وی که دلیل اصلی اش برای ورود به تولید، دوخت خیمه امام حسین(ع) بوده است، برق حسینیه ها، فراهم کردن باند و سیستم صوتی برای روضه ها نیز جز خدماتش محسوب می شود.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 431364
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *