۰

دبیری: مصاحبه نکنید تا تلاش های شورا زیر سوال نرود / جعفری: حراست و بازرسی فشل ترین قسمت شهرداری است / بگو و مگوی نجفی و شیاری بر سر هبه ها

جلسه امروز شورای شهر تبریز با ۱۰ دقیقه تاخیر برگزار شد.
دبیری: مصاحبه نکنید تا تلاش های شورا زیر سوال نرود / جعفری: حراست و بازرسی فشل ترین قسمت شهرداری است / بگو و مگوی نجفی و شیاری بر سر هبه ها
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از تبریز بیدار، جلسه امروز شورای شهر تبریز با ۱۰ دقیقه تاخیر آغاز شد. به جز ۳ عضو شورای شهر که توسط دستگاه های نظارتی و قضایی دستگیر شدند، بقیه ۱۸ عضو شورا در جلسه حاضر هستند.
 
از جمله نکات قابل توجه د جلسه امروز حضور جمع کثیری از خبرنگاران و حاضرین در این جلسه بوده است.
  عابدزاده در ابتدای این جلسه به قرائت روایتی از معراج پیامبر(ص) از بهشت و دوزخ و مشاهده کیفر غیبت کنندگان و کسانی که آبرو و حیثیت مردم را می برند، پرداخت.  
دبیری در ابتدای جلسه، با تبریک سال نو و حلول ماه رجب، با اشاره به دستگیری های اخیر در شورا و شهرداری تبریز  و ابراز تاسف از تنش های ایجاد شده در جامعه بابت این دستگیری ها، اظهار داشت: رئیس دادگستری استان در گفتگوی خود اعلام کرده که این پرونده در حال رسیدگی است و افراد از از مصاحبه و اظهارنظر در این باره اجتناب ورزند و به نظرم اینگونه باید باشد تا تلاش و فعالیت های شورا زیر سوال نرود.تا دو ماه پیش مردم از خدمات شهرداری و شورا اعلام رضایت می کردند و این تلاش ها نباید تحت الشعاع واقع شود. این هشداری است که آگاه تر تلاش کرده و به هرکسی اعتماد نکنیم و با افزایش نظارت در شورا، سلامت سیستم در مجموعه شورا و شهرداری حفظ شود.  
رییس شورای شهر تبریز اظهار داشت: دستگیری های اخیر در بخش بررسی ها بوده و تجربه نشان داده است که پرونده هایی که تاکنون مطرح بوده اند اعلام برائت شده است و باید صبر کنیم تا روند قضایی حرکت خود را ادامه دهد و اگر افرادی اقدام خلافی انجام دهند باید متناسب با اقدام واکنش نشان داده شود، بابد خانواده شورا و شهرداری حفظ شود و این مسئله از این پس تجربه ای باشد تا اینگونه مسائل را کمتر ببینیم.در بحث اقتصاد مقاومتی باید  اقدام و عمل عملیاتی شود و حمایت از تولید داخلی مورد حمایت باشد . امیرکبیر در دوره قاجار از جمله پیشگامان حمایت از تولید داخلی بود و اقتصاد کشور باید مبتنی بر تولیدات داخلی و کالاهای داخلی باشد.  
باغبان به عنوان اولین سخنران پیش از دستور جلسه امروز، با انتقاد از عدم وجود مقوله نظارت در شورای شهر، اظهار داشت: وظیفه شورای شهر نظارت بر عملکرد شهرداری است که باید با سازوکارهای مناسب، بعد نظارتی شورای شهر را تقویت کنیم، شهرداری تبریز در سال گذشته ۳ هزار پروانه ساختمانی صادر کرده است، آیا یک برگ از این پروانه ها به شورای شهر آمده است؟برای نظارت باید ابزار و سیستم مناسب تعریف گردد.
  وی افزود : وقتی ما در نظارت می لنگیم دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی کار خود را در این زمینه انجام می دهند و وقتی ما سازوکار نداریم آنها بیشتر نظارت می کنند. ذداستان تخلف اخیر نیز از اینجا آغاز شد که دفتری به نام شورا پر برج بلور تاسیس شود و فردی زیرکاته با فعالیت خود، پای برخی از مدیران و اعضای شورا را به آنجا باز کرد و حضور برخی از   اعضای شورا به اینجا بازمی گردد.
  باغبان اظهار داشت: اگر به مسئولیتمان دقیق عمل می کردیم و بحث را سریع جمع و جور می کردیم دامنه آن زیاد نمی سد و باید با زمینه های بروز آن برخورد کنیم.زمینه های ظهور و بروز سواستفاده و فساد باید کم شود و ترک تشریفات و کمیسیون توافقات برچیده شود، کمیسیون های شورا باید فعال تر از گذشته شود و اعضای شورا در عزل و نصب های شهرداری دخالت نکنند و انتصابات شهرداری براساس سوابق و تخصص باشد.  
 
محمدحسین جعفری به عنوان دومین سخنران پیش از دستور امروز، با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی و تبیین جوانب ریز آن، اظهار داشت: یکی از محورهای مهم استراتژی رهبر انقلاب، مبارزه با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری است که اخبرا کار به جایی رسیده است که معاون رئیس جمهور، سخن نهادینه شدن فساد به میان آورد و باید با فساد به صورت ریشه ای برخورد شود و تا زمانی که مفسده ای در میان باشد تولید کننده و وارد کننده نمی تواند و ارد اقتصاد شود.متاسفم از اینکه برخی از همکاران در جلسه فعلی حضور ندارند و صندلی آنان خالیست، آبروی شورای شهر در این قضیه رفت و آبروی از دست رفته را چگونه می شود جبران کرد؟ اخیرا نیز برخی مصاحبه می کنند که چقدر سخنرانی و مصاحبه می کنند که من اینگونه نیستم و علی رغم این دستگیری ها احتمال محکومیت و یا تبرئه وجود دارد. قانون گرایی باید مبنای کار باشد و ما آخر ندانستیم شورای شهر اولویت دارد یا شهرداری  و ز.روح من از این قبیل مسائل آزار دیده با دیدن برخی مصاحبه هافلش بکی به آغاز این شورای شهر می زنم، آیا اینجا همچون کره جنوبی است که با تخلف یک فامیل وزیر، وی استعفا می دهد؟زمانی که آقای محدث کاغذی درباره دفتر مشاوران بالا برد، آیا نمی دانستیم موجب بی آبرویی خواهد شد؟!  
جعفری گفت: آقای شهردار تلاشتان را مضاعف کنید و باید کنترل درون زا به وجود آید، حراست و بازرسی فشل ترین قسمت شهرداری هستند و بنده این ها را براساس مستندات عرض می کنم. درآمد و چارت حراست و بازرسی  را باید از مناطق منفک کرده و در مرکز مستقل کنید چراکه برخی از آنان به مدیران مناطق و سازمان ها وابستگی دارند.ادغام و ساماندهی و نصب افراد براساس شایستگی انجام شود و نه براساس توصیه افراد و شهرداری به تحول اساسی ساختاری نیاز دارد و هزینه ها نیز باید شفاف باشد.شورای شهر متهم به عدم نظارت است، چون ابزار و دستگاه نظارتی نداریم و اعضای شورا با اعتماد مردم روی کار آمده اند و ما هم نزد خدا و هم بندگان خدا شرمساریم.  
نامه نگاری های فرمانداری پیرامون مصوبات هبه و بودجه شورای شهر، موضوع بحث جلسه شورای شهر است که صادق نجفی با انتقاد از دولت گفت: دولت کجا از شهرداری حمایت می کند، نزدیک ۵ میلیارد به افزایش بیمه پول داده ام.درآمد نقدی سال ۹۴ علی رغم افزایش چشمگیر در اسفندماه ۹۴، نسبت به سال ۹۳ با کاهش ۳۰۰ میلیاردی و افزایش ۳۰ درصدی هزینه همراه بوده است.  
چمنی در پاسخ به انتقاد جعفری از حراست شهرداری گفت: از تلاش های مجموعه حراست و بازرسی شهرداری تشکر می کنم.
 شیاری در ادامه جلسه با انتقاد از عدم اعلام سقف ماده ۱۶ و ۱۷، گفت:اکنون با این اتفاقات، بحث نظارت داغ شده و بعدها فراموش می شود، تاکنون هرچقدر پرسیدیم سقف ماده ۱۶ و ۱۷ را ندانستیم اگر کسی می داند به من هم بگوید، شورا نمی داند، فرمانداری نمی داند و اگر می دانید بگویید.
  صادق نجفی نیز در پاسخ گفت: مسئولیت حفظ آمار و ارقام برعهده مالی شهرداری است، ۸۰ درصد هبه های شما علی رغم تصویب به دلیل عدم نبودن بودجه پرداخت نشده است، برخی از این هبه ها پول نیست و تخفیف است، نگران نباشید دوباره اعلام می کنیم.  
 
چمنی در ادامه جلسه با انتقاد از اینکه کسانی برای هبه و تخفیف می آیند که پارکینگ و مسکونی خود را تبدیل به تجاری کرده اند، به برخی انتصابات در شهرداری اشاره کرد و گفت: علت تخلفات اخیر در شورا و شهرداری در این است که اعضای شورای شهر یک شبه دو برابر شده است، اگر دوبرابر نمی شد این اتفاقات رخ نمی داد.   
مدبر نیز با انتقاد از سواستفاده های برخی در دستگیری های اخیر گفت: امسال در شرایط سخت عده ای در شورا و شهرداری زحمت کشیده اند و نباید با انفجار مین، کل سیستم را زیر سوال نبریم و برخی از این کار سو استفاده نکنیم. اجازه دهیم جوانب این مسئله بیرون آید تا افراد از این اقدام سواستفاده نکنیم.  
 
در ادامه جلسه لایحه قیمت گذاری، لایحه قیمت مترو براساس ۵۰۰ تومان ارائه شد که صادق نجفی نیز در این باره گفت: قطارهای شهری در شهریورماه از ائل گولی تا میدان ساعت مسافر سوار و پیاده خواهد شد و با ۱۱ رام و ۵۵ واگن راه انداخته خواهد شد. در ۵-۶ کیلومتر هر ۵-۶ یک قطار رفته و می آید. الان قطار هر روز ۷ ساعت به صورت رایگان کار می کند و ۱۵۰۰-۴۰۰۰ سوار آن می شود.
  در ادامه جلسه پس از پیشنهاد احتشام حاجی پور مبنی بر کاهش ۵۰۰ تومان به ۳۰۰ تومان بلیط مترو، درسخوان پیشنهاد داد با الگوگیری از شهرهای پیشرفته این قیمت برای دانشجویان و دانش آموزان رایگان شود که با اصرار مکرر حاجی پور مبنی بر نام بردن چندتن از این شهرها، باعث درگیری لفظی این دو نفر شد که درسخوان گفت: آقای حاجی پور هیچ وقت نظم جلسه را رعایت نمی کنی، وقتی من حرف میزنم حق نداری صحبت کنی حواست را جمع کن.کتک متخلف را نیز ما باید بخوریم؟! انتهای پیام/
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 430584
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *